آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 مرداد ماه 1393 = 28-07 2014

تهدید حمله ‌هسته‌ای رژیم کره‌شمالی به کاخ ‌سفید

تسنیم: یک مقام ارشد کره شمالی در حالی تهدید به حمله هسته‌ای به کاخ سفید و پنتاگون کرده که واشنگتن را متهم به افزایش تنش نظامی در شبه جزیره کره کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ هوانگ پیونگ سو دبیر شورای عمومی سیاسی ارتش کره شمالی روز گذشته در یک رژه بزرگ نظامی در سالگرد متارکه جنگ کره طی سالهای 1950 تا 1953 میلادی تهدید کرد که کره شمالی به کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا حمله هسته ای خواهد کرد.

بر اساس این گزارش هوانگ در ادامه تصریح کرد: مانورهای اخیر کره شمالی و آمریکا که یکی از آنها شامل استقرار ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا در منطقه بوده موجب تشدید تنش های نظامی در شبه جزیره کره شده است.

وی افزود: اگر امپریالیست های آمریکا تمامیت ارضی و موجودیت ما را تهدید کنند نیروهای نظامی ما موشک‌های هسته‌ای را به سوی کاخ سفید و پنتاگون شلیک خواهند کرد چرا که کاخ سفید و پنتاگون مرکز هرگونه شر و بدبختی هستند.

این نخستین بار نیست که کره شمالی آمریکا را به حمله موشکی و هسته‌ای تهدید کرده است. ولی اکثر کارشناسان بر این باورند که کره شمالی تا دستیابی به موشکهای بالستیک بین قاره ای که بتواند آمریکا را هدف قرار دهد هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

کره شمالی تاکنون سه آزمایش هسته‌ای را طی سال‌های گذشته انجام داده ولی به نظر می رسد این کشور هنوز به فناوری های لازم برای نصب کلاهک هسته‌ای روی موشک دست پیدا نکرده است. کره شمالی قادر است تا با موشکهای میان برد و کوتاه برد خود کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: