آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 مرداد ماه 1393 = 29-07 2014

اتهام آمریکا به روسیه برای نقض پیمان موشکی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام بلندپایه آمریکا گفت: روسیه پیمان کنترل تسلیحاتی سال 1987 بین دو کشور را با آزمایش یک موشک کروز زمین به هوا نقض کرده و آن را یک مسئله بسیار جدی خواند.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت: این مسئله در گزارشی در سال 2014 اعلام و نتیجه گیری شده که روسیه در حال نقض پیمان نیروهای هسته ای میان برد است که این کشور را از ارزیابی، تولید یا آزمایش موشکهای کروز با برد 500 تا 5500 کیلومتر منع می‌کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این زمینه نامه ای را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارسال کرده است. مقام آمریکایی این موضوع را بسیار جدی توصیف کرد.

این مقام آمریکایی واشنگتن آماده مذاکره فوری با مسکو در سطح بالا است. وی گفت: آمریکا نسبت به ادامه یافتن معاهده نیروهای هسته ای میانبرد(آی ان اف) متعهد است. ما روسیه را به پایبندی به تعهدات خود تحت این پیمان و پرهیز از هرگونه اقدام غیرقانونی در یک چارچوب قابل تایید دعوت می‌کنیم.

پیمان نیروهای هسته ای میانبرد که به امضای رونالد ریگان و میخائیل گورباچف روسای جمهور سابق آمریکا و روسیه رسیده استفاده از موشکهای بالستیک و کروز هسته ای منع می‌کند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ژانویه اعلام کرد این کشور پس از انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز نسبت به آزمایش یک موشک کروز زمین به هوا در سال 2008 توسط روسیه، به مسکو شکایت کرده و مقامات ارشد کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا بارها این مسئله را از ما مه 2013 با مسکو مطرح کرده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: