آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 مرداد ماه 1393 = 29-07 2014

نتانیاهو: به حملات علیه مواضع حماس ادامه می‌دهیم

منابع فلسطینی گفتند: اسرائیل از ساعاتی پیش حملات هوایی علیه مناطق مختلف در غزه را به شکل بی سابقه ای افزایش داده است.

از سوی دیگر نخست وزیر اسرائیل گفت که این کشور به هدف قرار دادن تونل‌های ساخته شده توسط حماس در غزه ادامه خواهد داد و این اولین گام در خلع سلاح این گروه است.

نتانیاهو از ادامۀ طولانی مدت جنگ غزه خبر داد و گفت: عملیات نظامی در نوار غزه همچنان ادامه داشته و پیش از از بین بردن تونلها در این منطقه به پایان نخواهد رسید.

نتانیاهو گفت: حماس تمامی طرحها برای برقراری آتش‌بس را نقض کرده برای همین ما باید آماده جنگی طولانی برای حمایت از شهروندان خود باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره رویدادهای غزه نیز گفت که این بیانیه نیازهای امنیتی اسرائیل را در نظر نگرفته است و به این نکته اشاره نکرده که حماس شهروندان غزه را به سپر انسانی خود تبدیل کرده است.

همزمان سخنگوی نخست وزیر اسرائیل گفت: علاوه بر اینکه باید با مساله تونل ها برخورد کنیم و تونل های موجود را از بین ببریم، باید اطمینان حاصل کنیم که توتل جدیدی حفر نمی شود.

وی در مصاحبه با سی ان ان گفت: این یک چالش به شمار می آید و دلیل اینکه ما مجبور به این کار هستیم این است که در غزه با وضعی روبرو هستیم که تا شش ماه پیش نبودیم. همه این را درک می کنند که ما دیگر نمی خواهیم این مسائل بار دیگر تکرار شوند.

وی ادامه داد اگر پولی به غزه می آید باید برای مردم این منطقه هزینه شود نه اینکه حماس این پول را برای راکت و مواد منفجره برای جنگ با اسرائیل خرج کند. به باور من، خلع سلاح غزه باید بخشی از برنامه ها باشد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: