آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 مرداد ماه 1393 = 30-07 2014

بابک زنجانی یکی از اعضای شبکه مافیا است

سحام نیوز – پس از دستگیری رضا ضراب در ترکیه به اتهام فساد گسترده مالی بابک زنجانی هم در ایران بازداشت شد. اتهام او فروش نفت ایران و عودت ندادن پول نفت به خزانه جمهوری اسلامی ایران بوده است. شاید بتوان گفت یکی از اهداف اعدام مه آفرید امیر خسروی فشار به بابک زنجانی برای همکاری با مقامات جمهوری اسلامی ایران بوده است. در همین رابطه روزنامه تودی زمان می‌نویسد:

«او در دوره دولت گذشته به ثروت کلانی رسید. اتهامات مطرح شده علیه» امیرخسروی «پول شویی و رشوه بود. کسب اعتبارات بی‌مورد از بانک‌های دولتی و وارد کردن ضرر و زیان مالی به اقتصاد ایران اتهاماتی کافی برای اعدام او بودند. پس از اعدام او بسیاری از عوامل ایجاد فساد مالی در اقتصاد ایران نگران شدند. شاید بیشترین میزان این ترس در دل» بابک زنجانی «بازرگان ایرانی و همدست» رضا ضراب «ایجاد شده باشد.
» ضراب «متهم اصلی پرونده فساد مالی ترکیه بود که در تاریخ ۱۷ دسامبر سال گذشته میلادی بازداشت شد و از ارتباط خود با» زنجانی «پرده برداشت. زنجانی متهم است که چند میلیون بشکه نفت را از دولت ایران خریده اما بهای آن را پرداخت نکرده است. او متهم شده بود که پول مربوط به ۳۰ میلیون بشکه نفت خزیداری شده از طریق نمایندگی شرکت‌هایش در دبی، مالزی، تاجیکستان و ترکیه که رقمی بالغ بر میلیون‌ها دلار بوده را پرداخت نکرده است.»
روزنامه «تودی زمان» در ادامه به عدم همکاری مقام‌های ترکیه با نمایندگان تهران درباره پرونده‌های فساد مالی «زنجانی» و «ضراب» و ارتباط آن‌ها با یکدیگر اشاره کرده و می‌نویسد: «همزمان با رویدادهای مرتبط با اتهامات مطرح شده درباره پرونده رشوه خواری» ضراب «و دست داشتن آن‌ها در این باره و بازداشت وزرای دولت» اردوغان «نمایندگی از مجلس ایران به ترکیه آمدند تا با مقام‌های ترک درباره پرونده» زنجانی «گفت‌و‌گو کنند. در هیئت ایرانی نمایندگانی از کمیسیون فساد اقتصادی و کمیسیون انرژی نیز حضور داشتند.»

روزنامه «تودی زمان» در ادامه به تقل از «عباس سلطانی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران اشاره می‌کند که مقام‌های ترک همکاری لازم را با ایرانیان به عمل نمی‌آورند.

به گزارش تدبیر، «تودی زمان» در این باره می‌نویسد: «این عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران در مصاحبه با» تودی زمان «اعلام کرده که همکاری ایران و ترکیه درباره دو پرونده فسادهای» زنجانی «و» ضراب «نه تنها مسئولیتی حقوقی برای دو کشور که وظیفه‌ای برای مبارزه با تروریسم است. مجالس دو کشور نیز در این باره باید با یکدیگر همکاری کنند. این عضو مجلس ایران در ادامه می‌افزاید:» ما بر این باوریم که زنجانی یکی از اعضای شبکه بزرگ فساد و مافیا بوده است. ما تمام فعالیت‌های اقتصادی او را بررسی کرده‌ایم. هدف ما از اعزام نماینده به ترکیه بافتن هویت شرکت‌های رسمی و مخفی وابسته به زنجانی بوده است. با این حال، برای موفقیت در این امر باید کشورهای خاصی با ما همکاری کنند. «

» تودی زمان «در ادامه اشاره کرده که دستگاه قضایی و پلیس ترکیه هنوز اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان ایرانی قرار نداده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: