آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 مرداد ماه 1393 = 31-07 2014

قشم به پایگاه انتشار قرآن تبدیل می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با هدف توسعه صادرات محصولات قرآنی، از میان هفت منطقه آزاد کشور، منطقه آزاد قشم به پایگاه انتشار قرآن تبدیل می شود.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، حجت الاسلام محمدعلی زم افزود: این تصمیم بخاطر ظرفیت منحصربفرد جزیره قشم در عرصه های فرهنگی، دینی و قرآنی اتخاذ شده است.

به گفته وی، برای نیل به این هدف ضروری است در این منطقه آموزشگاه ها و موسسات قرآنی در زمینه تلاوت، قرائت، معانی و مفاهیم، حفظ قرآن و فعالیت های پیرامونی مربوط به قرآن توسعه و با تاسیس مدارس و دانشگاه های قرآنی، این فعالیت ها شکل جدی به خود بگیرد.

حجت الاسلام زم تاکید کرد: هدف نهایی از این اقدامات تبدیل جزیره قشم به پایگاه حفظ، انتشار و توسعه قرآن است و یکی از بخش های مهم این برنامه توجه به محصولات قرآنی و صادرات آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برادران و خواهران اهل سنت در قشم توجه زیادی به قرآن و دارند و ظرفیت قرآنی مردم بخصوص در روستاها بسیار بالاست، این فعالیت ها با مشارکت و کمک آنها به سرانجام خوبی خواهد رسید.

به گفته وی برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی نیز در این جزیره نشان از این ظرفیت بالای قشم دارد و برگزاری آن، اقدامی اثربخش است.

پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم از چهارم مردادماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم گشایش یافته و تا روز 14ماه جاری همه روزه از ساعت 18الی یک بامداد برای بازدید علاقه مندان دایر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: