آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 مرداد ماه 1393 = 01-08 2014

منشور اخلاقی دانشجویان منتشر شد

منشور اخلاقی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت منتشر شد و بر اساس قوانین این آئین نامه، مواردی همچون ممنوعیت هر نوع پارگی لباس تا ممنوعیت استفاده ازعطر و ادکلن ذکر شده است.

به گزارش دانشجو نیوز، در این منشور اخلاقی برای رفتار و پوشش دانشجویان این دانشگاه ضوابط و مقررات سختگیرانه در نظر گرفته شده است.

این منشور رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده را در چارچوب محیط دانشگاه الزامی می داند و محیط دانشگاه را اینگونه تعریف می کند: محیط دانشگاه اعم از محوطه کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، خوابگاه‌ها و تمامی اردوها (علمی، تفریحی، فرهنگی و زیارتی) و دیگر فضاها و محافل مربوط به دانشگاه است.

بر اساس این آیین نامه، ارتباط دانشجویان دختر و پسر باید در چهارچوب موازین شرعی بوده و از هرگونه روابط غیرضروری پرهیز گردد و اختلاط دانشجویان دختر و پسردر فضای دانشگاه مجاز نمی باشد.

این آیین نامه ضوابط ظاهر و پوشش خانم ها و آقایان در محیط دانشگاه را با شرح کوچکترین جزئیات پوشش توضیح داده است.

بر اساس این منشور پوشش مناسب خانم ها تنها می تواند یکی از موارد «مانتو، شلوار، مقنعه، چادر و جوراب» یا «مانتو، شلوار، مقنعه و جوراب» را شامل شود.

در این آئین نامه هر نوع پارگی یا بلندی لباس (به گونه ای که برروی زمین کشیده شود)، استفاده از روسری گره زده به جای مقنعه، اندازه مانتو کوتاه تر از حد زانو و اندازه آستین آن کوتاه تر از مچ دست، اندازه شلوار کوتاه تر از مچ پا، استفاده از هرگونه لباس با زینت آلات که نشان دهنده بی حرمتی و یا در برگیرنده عبارت و نمادهای نامناسب، پوشیدن کفش های صدا دار یا پاشنه بیش از ۵ سانتیمتر، پوتین های ساق بلند، صندل، دمپایی و استفاده از انواع تل ها و گل سرها برای خانم ها ممنوع اعلام شده است.

پوشش آقایان نیز به سه مورد «پیراهن، کت و شلوار و جوراب»، «پیراهن، کاپشن، شلوار و جوراب» و «پیراهن یا بلوز مردانه و شلوار جوراب» محدود می شود.

موارد غیر مجاز پوشش برای آقایان استفاده از شلوار ورزشی، پوشیدن پیراهن کوتاه تر از خط کمر، آستین کوتاه‌تر از آرنج، اندازه شلوار کوتاه تر از مچ پا، استفاده از کمربندهای تزئینی بر روی شلوار و استفاده از پاپییون است.

همچنین استفاده از هر گونه عطر و ادکلن تند، کفش با پاشنه غیر متعارف و یا دمپایی، مدل نامتعارف و زننده در پیراهن یا آرایش موها، رنگ کردن موها، قد موها بلند تر از روی شانه و پیرایش محاسن به شیوه های غیرمتعارف و زننده نیز ممنوع اعلام شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: