آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 مرداد ماه 1393 = 02-08 2014

درآمد 20 میلیونی دلالان میادین در یک روز

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان تاکید کرد: جریمه‌های 30 یا 50 هزار تومانی در مقابل درآمدهای 20 میلیون تومانی دلالان در یک شبانه‌روز عددی محسوب نمی‌شود.

سیدحسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ‌برخی دلالان در میادین میوه و تره‌بار درآمد پنج تا 20 میلیون تومانی در یک شبانه‌روز دارند و طبیعی است که پرداخت جریمه‌های بسیار ناچیز برای آن‌ها عددی محسوب نمی‌شود که آن‌ها را از این کار منع کند.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت، اتاق اصناف،‌ تعزیرات و دیگر بخش‌های مرتبط باید به صورت جدی وارد عمل شده و هر چه سریع‌تر جلوی فعالیت دلالان گرفته شود گفت: برخی از مغازه دارن که قیمت میوه‌ها را گران تر می‌فروشند دلیل آن را وجود دلالان و واسطه ها در این بخش عنوان می‌کنند.

مهاجران ادامه داد: وجود دلالان، ناخالصی میوه در هر بار میوه و پول زوری که کارگران بارفروش از واحدهای ما می گیرند وضعیتی را بوجود آورده که این واحدها مجبورهستند قیمت‌ها را افزایش دهند.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با بیان اینکه درحال حاضر میوه های با کیفیت در دست دلالان جابه جا می شود گفت: پول‌های بی حساب و کتاب باعث سرازیر شدن دلالان به این بازار می‌شود، مغازه‌ها و خانه‌های میلیاردی همه دسترنج کشاورزانی است که زحمت فراوانی می‌کشند بنابراین لازم است ارگان‌های مسوول در این زمینه اقدام کرده و به صورت جدی و قانونی با این موضوع برخورد کنند.

وی گفت: پول از جیب مردم خارج شده و در جیب عده‌ای دلال می‌رود که عملا جز چند تماس تلفنی کاری نمی‌کند و تنها ثمره آن گرانی میوه های فصل می‌شود و این در حالی است که دلالان در ازای سود بالایی که به جیب می‌زنند، مالیاتی به دولت نمی‌پردازند و تمام درآمدشان سود خالص است .

مهاجران بر ضرورت ایجاد کارگروهی برای ساماندهی این موضوع تاکید کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: