آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 مرداد ماه 1393 = 11-08 2014

مقاومت زنان و غیرت مرتجعان ولایت فقیه

داده های آماری مربوط به پایین بودن میزان ازدواج و مهم تر از آن ورودی بالای زنان به مدارج عالی آموزشی در کنکور سال 93، نشان دهنده مسخره گرفتن حرفهای خامنه ای و غیرتمندان نظام است.
*****

زینت میرهاشمی

مقاومت زنان و غیرت مرتجعان ولایت فقیه

سخن پراکنی های مرتجعان بر سر پوشش و حقوق زنان در هفته های اخیر نشان دهنده تضاد واقعی حقوق زنان با نظام بنیادگرای حاکم است. این که زنان طی بیش از سه دهه استبداد مذهبی و قوانین شرع آن را به چالش گرفته و لرزه بر اندام مردسالاران ولایت انداخته و می اندازند، نشانه ای مثبت از مقاومت زنان است.

مسخره کردن طرحهای مجلس در رابطه با افزایش جمعیت تاکیدی بر این امر است. به سخره گرفتن طرحها و بحثهای مجلس در این مورد آنقدر زیاد است که فغان رئیس مجلس را هم درآورده و علناً به آن اعتراف می کند.

روز یکشنبه 19 مرداد، دو ماده از طرح «افزایش باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت» به تصویب مجلس رژیم رسید. این طرح، سرکوبگرانه و ضد انسانی است. مجلس نشینان با تصویب این طرح، به کارگیری زور و چماق و حبس برای پزشگانی که از بارداری زنان جلوگیری می کنند را قانونی می کنند. طرح فوق علاوه بر این که هر نوع عملی که به جلوگیری از بارداری کمک کند را غیر قانونی دانسته، هر نوع بحث و حرف زدنی در رسانه ها در این مورد را خلاف قانون و قابل مجازات اعلام می کند.

یکی از دایناسورهای قم به نام سبحانی در حالی که رهایی زنان از «دستبرد بوالهوسان» را وظیفه خود و از «نمادهای اسلامی» دانسته، می گوید:«همه افراد یوسف زمان نیستند که در برابر برنامه های شکننده عصمت، پایداری کنند.». حرف این آخوند مرتجع در گام اول توهین به مردان است. بر همگان روشن است که در دم و دستگاه آخوندهای مرتجع چگونه زن به ابزاری برای هوسرانی تعریف می شود. گوشه هایی از اخبار مربوط به این موضوع در رسانه های حکومت و در جدال باندهای درون قدرت افشا شده است.

بحث حقوق زنان به تریبون نماز جمعه هم کشیده شده است. رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای حفظ غیرت «یوسفیان»، «دلواپسان» و گزدانندگان نظام مردسالار، برای زنان دستور صادر می کند که:«دختران باید پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.» این مرتجع حتا ازدواج دختران «دردروان دبیرستان» را تجویز می کند. داده های آماری مربوط به پایین بودن میزان ازدواج و مهم تر از آن ورودی بالای زنان به مدارج عالی آموزشی در کنکور سال 93، نشان دهنده مسخره گرفتن حرفهای خامنه ای و غیرتمندان نظام است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: