آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 مرداد ماه 1393 = 19-08 2014

پاسخ برادر کارگر کشته شده به باند قالیباف

یک کارگر را با پنجه بوکس کشتند؛ به چه جرمی؟

پاسخ برادر کارگر کشته شده: اگر مرگ برادرم به شهرداری ربطی ندارد چرا دو بار به عیادت‌اش آمدید

«محمد چراغی در واکنش به سخنان شهردار منطقه چهار تهران که مدعی شده بود موضوع کشته شدن دو کارگر ارتباطی با شهرداری نداشته است، گفت: معاون عمرانی شهردار منطقه به همراه فردی که خود را مسئول بخش سلامت شهرداری معرفی می‌کرده است در طول یک هفته‌ای که برادرم بستری بود دو بار به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.»

محمد چراغی، برادر کارگری که پنجشنبه (23 مرداد) بر اثر ضرب و شتم ماموران منسوب به شهرداری تهران کشته شده بود، در واکنش به سخنان شهردار منطقه چهار تهران که مدعی شده بود موضوع کشته شدن دو کارگر ارتباطی با شهرداری نداشته است، گفت: معاون عمرانی شهردار منطقه به همراه فردی که خود را مسئول بخش سلامت شهرداری معرفی می‌کرده است در طول یک هفته‌ای که برادرم بستری بود دو بار به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

محمد چراغی در گفتگو با ایلنا همچنین مدعی شده است که مبلغ پنج میلیون تومان پول نیز به حساب‌اش واریز شده است، اظهاراتی که ایلنا قادر به تاییدشان نیست.

واکنش برادر مقتول به سخنان بعد از ظهر امروز (27 مرداد) شهردار منطقه ۴ تهران است که در گفتگو با ایلنا مدعی شده بود این موضوع ارتباطی به شهرداری ندارد و درگیری صورت گرفته بین یک کارگر با عوامل پیمانکار این منطقه بوده است.

محمد چراغی گفت اگر این موضوع هیچ ارتباطی با شهرداری نداشته است، ماموران شهرداری به چه منظوری برای عیادت از برادرم به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و (در حکم مثال) به چه دلیل مسئولان وزارت نفت به عیادت برادرم نیامدند؟


یک کارگر را با پنجه بوکس کشتند؛ به چه جرمی؟

گفتگو با همسر کارگری که توسط ماموران منسوب به شهرداری کشته شد: شوهرم را به چه جرمی کشتند؟

گزارش ایلنا: کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت سد معبر منسوب به ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده بود، سرانجام روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در بیمارستان نورافشار تهران جان باخت.

خانواده «علی چراغی»، کارگر ۴۱ ساله‌‌ای که صاحب چهار فرزند است درباره اتفاقات منجر به فوت او به خبرنگار ایلنا گفته‌اند که او روز ۱۶ مرداد به همراه پسر ۱۴ ساله‌ به خیابان تهران‌پارس رفته بود که در ساعت ۱۰ صبح حوالی اتوبان باقری نبش خیابان ۱۹۶ غربی با ماموران شهردا‌ری درگیر می‌شود.

ابوالفضل چراغی، پسر ۱۴ ساله علی چراغی درباره روز حادثه می‌گوید من و پدرم سوار بر وانت کنار خیابان در حال حرکت بودیم که ناگهان یک وانت سدمعبر ناحیه چهار منطقه ۴ مقابل ماشین ما پیچید و راه را بست. چهار ماموری که از اتومبیل پیاده شدند از پدرم خوستند که پیاده شود. من به در خواست پدرم در وانت ماندم و از داخل مکالمه آن‌ها را می‌شنیدم. یک مامور به پدرم گفت که وانت توقیف است. پدرم اصرار داشت که شما حق توقیف ماشین را ندارید و باید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیریم. پدرم شروع به تماس با پلیس کرد که در این هنگام چند مامور همزمان با پدرم درگیر شدند و یکی از آنان از پشت دستهای پدرم را گرفت و سایرین مشغول ضرب و شتم او شدند. هنگامی که من مشغول پیاده شدن از ماشین بودم دیدم که یکی از ماموران با «پنجه بکس» به سمت چپ سر پدرم ضربه‌ای وارد کرد و پدرم به زمین افتاد. من قصد نزدیک شدن به پدرم را که بی‌هوش روی زمین افتاده بود را داشتم اما ماموران به گمان اینکه پدرم تمارض می‌کند ضربه‌ای به من زدند و اجازه نزدیک شدن به پدرم را ندادند اما بعد از دخالت کسبه محل، هر چهار مامور سوار بر وانت از صحنه گریختند.


شوهرم را به چه جرمی کشتند؟

در سومین روز از درگذشت کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران منسوب به منطقه ۴ شهرداری تهران روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در خیابان تهران‌پارس کشته شده بود، همسرش در گفتگو با ایلنا به تشریح شرایط کار و زنذگی این کارگر ۴۱ ساله پرداخت.

فاطمه ابراهیمی، همسر علی چراغی، مردی که صبح روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه برای گذران زندگی خانواده شش نفره‌اش از خانه خارج شده بود درباره صبح روز حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: «علی مثل هر روز صبح زود از من و بچه‌ها خداحافظی کرد و سرکار رفت؛ چند ساعت بعد، دقایقی قبل از حادثه، هم تلفنی با نرگس فرزند ۳ساله‌اش خوش و بش کرد.»

فاطمه می‌گوید: علی قبلاً خیاط بود ولی به‌تازگی در دفتر ساختمانی یکی از اقوام مشغول به‌کار شده بود.

در حالی که برادر و فرزند علی چراغی ماموران سدمعبر را مسئول قتل او می‌دانند در سخنان همسر کارگر مقتول از ماموران بازیافت شهرداری نام برده شده است.

فاطمه ابراهیمی درباره زمان حادثه می‌گوید: علی با وانت به‌اتفاق ابولفضل (۱۴ ساله) پسر بزرگترم از تهران‌پارس در حال بازگشت بودند که توسط «مأموران بازیافت» متوقف شده و به گفته ابوالفضل، پدر از او خواست که در ماشین بماند تا بازگردد اما بعد از چند دقیقه جر و بحث با ماموران ابوالفضل می‌بیند پدر با تلفن همراهش در حال صحبت با پلیس است که چند موتوری نیز به مأموران اضافه شده و یکی از آن‌ها که تنومند‌تر بود از پشت پدرش را محکم گرفته و دیگری با پنجه‌بوکس بر گردن علی ضربه وارد کرد و بلافاصله علی به زمین افتاد.»

فاطمه با تأثر و استیصال ادامه می‌دهد: به گفته ابوالفضل شاهدان زیادی در صحنه بودند اما جرأت مداخله نداشتند ولی با دیدن گریه ابوالفضل با پلیس ۱۱۰ و اورژانس تماس گرفته و علی را به بیمارستان امام حسین منتقل می‌کنند.

فاطمه ابراهیمی، زن ۳۱ ساله‌ای که از این پس سرپرستی چهار فرزندش را بر عهده خواهد داشت در پایان این گفتگو از مسئولان شهرداری تهران پرسید: «چرا باید این اتفاق بیافتد؟ چرا باید با علی مانند مجرمان رفتار کنند؟»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: