آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 مرداد ماه 1393 = 19-08 2014

شب ترس و اضطراب مردم دهلران از زلزله

مردم شهر مرزی دهلران در پی وقوع زمین لرزه ساعتی پیش در بخش موسیان این شهرستان راهی خیابان ها، مزارع کشاورزی و چهارباغ ها (بلوارها) و بوستان های حاشیه شهر شدند.

به گزارش ایرنا، صبح دوشنبه مردم شهرستان آبدانان در اثر زمین لرزه دچار خسارت مالی فراوانی شده و اکنون در چادرهای هلال احمر اسکان یافته اند، امشب زمین لرزه دیگری چندین کیلومتر آن سوتر در بخش موسیان شهرستان دهلران به وقوع پیوست که خسارت هایی به دنبال داشت.

مردم این شهرستان هراسان و دلواپس امشب خانه و کاشانه خویش را ترک کرده و برای حفظ جان راهی مناطق حاشیه شهر شدند.

به گفته «امیدعلی سبزی» فرماندار دهلران، زمین لرزه موسیان باعث وارد شدن خسارت به ابنیه، منازل مسکونی، تجاری و اداری این شهرستان شده که گزارش دقیق آن بزودی اعلام می شود.

بر پایه گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون خطوط تماس تلفنی شهر دهلران نیز به طور کامل به علت ویرانی برخی کابل های مخابراتی قطع شده است.

همچنین زمین لرزه موسیان باعث فروافتادن قفسه های واحدهای تجاری و برخی مغازه های شهر دهلران شده است.

با توجه به وقوع زمین لرزه شدید صبح دوشنبه در آبدانان و وارد امدن خسارت بسیار، وحشت و اضطراب سراسر دهلران را فراگرفته و مردم لحظه های بسیار سختی در این شهرستان مرزی سپری می کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی 6،1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه صبح دوشنبه بخش مورموری شهرستان آبدانان در جنوب خاوری استان ایلام را لرزاند.

کانون این زمین لرزه سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام گزارش شده است.

زمین لرزه صبح دوشنبه به هشت روستا از مجموع 11 روستاهای این بخش آسیب جدی وارد کرده است.

این حادثه طبیعی خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشته اما دستکم 317 نفر از اهالی را زخمی کرده که برای درمان به مراکز بیمارستانی استان های ایلام و خوزستان اعزام شده اند.

شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام واقع است.

موسیان کانون زمین لرزه امشب در 25 کیلومتری شهر دهلران قرار دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: