آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 مرداد ماه 1393 = 19-08 2014

ساخت هتل چینی در قم

سرمایه‌گذاران چینی علاقه‌مندی خود را برای تکمیل پروژه‌ی فرودگاهی قم، منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری «طرلاب» و ساخت هتل در استان قم اعلام کردند.

عیسی رضایی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم - با اشاره به سفر هیئت 200 نفره‌ی چینی‌ها به استان قم که شامل مسوولان دولتی و بخش خصوصی این کشور بود، به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: استان‌های قم و گان‌سو (در چین) به‌دلیل شرایط فرهنگی و اسلامی مشابه یکدیگر در ایران و چین، با یکدیگر خواهرخوانده شده‌اند. برای همین، در 50 روز گذشته هیئت تجاری دو طرف، دیدارهایی را از این دو استان داشته‌ و در نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری شرکت کرده و به معرفی ظرفیت‌های این دو استان پرداخته‌اند.

او ادامه داد: در سفر هیئت 200 نفره‌ی چینی به استان قم که شامل مسوولان استانی گان‌سو و جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی این منطقه بود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم معرفی و مذاکراتی در بخش‌های گردشگری، امور زیربنایی مانند مترو، منوریل و بزرگراه، امور بازرگانی و تجاری و همچنین کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به مذاکراتی که در حوزه‌ی گردشگری بین سرمایه‌گذاران ایرانی و چینی شده است، اظهار کرد: در این دیدار، پکیج‌های مختلفی شامل کمک به تکمیل پروژه‌ی فرودگاه قم و منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری طرلاب ارائه شد که سرمایه‌گذاران چینی برای بررسی این پیشنهاد اعلام آمادگی کردند.

رضایی بیان کرد: هیئت سرمایه‌گذاری چینی همچنین برای ساخت هتل در استان قم اظهار تمایل کرد که قرار شد این موضوع به‌طور جدی بررسی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم افزود: در حال پیگیری نتیجه‌ی مطالعات پروژه‌های پیشنهادی به هیئت چینی هستیم که در ادامه نیز شرکت‌های خصوصی برای پیگیری مذاکرات بخش دولتی با یکدیگر هماهنگ خواهند شد و این تبادلات برای به نتیجه رساندن سرمایه‌گذاری‌ها ادامه خواهد داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: