آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 مرداد ماه 1393 = 19-08 2014

یکی از عوامل رژیم که آمریکا بدنبال وی بود، مُرد

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران: منابع رسانه ای از درگذشت یک تبعه ایرانی بازداشت شده در یکی از بازداشتگاه‌های فیلیپین پس از 27 ماه اسارت خبر می دهند. این تبعه ایرانی که گفته می شود پرویز خاکی نام دارد 27 ماه قبل به اتهامات واهی و به درخواست دولت آمریکا و با هدف استرداد به این کشور، به دستور مقامات قضایی فیلیپین دستگیر شده بود و بر اساس اطلاعات بدست آمده بر اثر شرایط نامساعد، وضعیت بد بازداشتگاه و برخی دلایل نامعلوم در یکی از زنداهای شهر مانیل پایتخت فیلیپین جان باخته است.


گزارش رادیو فرانسه در تاریخ 14 ژوئیه 2012

یک ایرانی و یک چینی به وسیله دادگستری آمریکا متهم به تلاش برای صدور مواد رادیواکتیو و موادی به ایران شده اند که می توانند در غنی سازی اورانیوم مورد استفاده قرار بگیرند. ادعانامه دادستانی آمریکا در این باره که امروز انتشار یافت بر وجود شبکه های مخفی و غیر قانونی جمهوری اسلامی برای تهیه مواد و تجهیزات هسته ای انگشت گذاشته و بر اهمیت مقابله با آن تأکید کرده است.

موادی که این دو تلاش برای خرید و ارسال آن به ایران کرده اند، عبارتند از آلیاژهای آلومینیوم و "اسپکترومتر"هایی که برای طیف سنجی جرم ها در ساخت سانتریفوژهای گازی و برای غنی سازی اورانیوم مورد استفاده قرار میگیرند.

متهم ایرانی، پرویز خاکی نام دارد که با نام "مارتین" نیز شناخته می شود، وی 43 سال دارد و به درخواست آمریکا در ماه مه گذشته در کشور فیلیپین دستگیر شده است.

متهم چینی این پرونده "یی زانگ چینگ" نام دارد که هنوز دستگیر نشده و فراری می باشد.

بر اساس ادعانامه دادستانی آمریکا، در صورت مجرم شناخته شدن آنان به وسیله دادگاه، این دو به زندان های بسیار طولانی چند ین دهه ای محکوم خواهند شد.

بر اساس ادعانامه دادستانی آمریکا، پرویز خاکی در دسامبر سال 2008 میلادی با یک شرکت چینی برای خرید 20 تن از یک آلیاژ بسیار مقاوم که در آمریکا ساخته می شود، وارد تماس و مذاکره شده است. این آلیاژ فلزی در ساخت سانتریفوژهای گازی و برای غنی سازی اورانیوم مورد استفاده قرار می گیرند.
سپس، در همین راستا، پرویز خاکی با "یی زانگ چینگ" که در ارتباط با یک شرکت آمریکایی سازنده این مواد است وارد تماس و مذاکره شده است.

در ماه مارس سال 2009 پرویز خاکی در دام یک مأمور اطلاعاتی آمریکا می افتد که خود را به عنوان صادر کننده غیر قانونی اینگونه مواد به پرویز خاکی معرفی کرده بود. پرویز خاکی از این مأمور آمریکایی همچنین در خواست تهیه مواد رادیو اکتیو برای ارسال به ایران را کرده است.

پرویز خاکی پس از دستگیری ضمن اعتراف به خطرناک بودن این مواد گفته است که هدف وی رسیدن به پول بوده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: