آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 مرداد ماه 1393 = 20-08 2014

پایان تلخ پروژه پارک بانوان کرمانشاه

کرمانشاه به‌عنوان یک کلان‌شهر و با داشتن بانوانی موفق در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی و... از داشتن یک پارک بانوان بی‌نصیب خواهد ماند و این در حالی است که در سایر کلان‌شهرها حتی بیش از یک پارک بانوان ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، موضوع ساخته نشدن پارک بانوان کرمانشاه در کنار بی‌تفاوتی اغلب رسانه‌ها و مسئولان در حال قطعی شدن است و البته دلیل قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولان مربوطه تا این لحظه ارائه نشده است.

چند سال پیش و در دولت دهم موضوع ساخته شدن پارک بانوان به‌صورت اجرایی آغاز شد و آن‌زمان موافقان و مخالفان اجرای آن به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند و سرانجام اقداماتی نیز انجام گرفت، اما طی چند وقت اخیر شاهد توقف این پروژه بودیم و سرانجام مشخص شد مسئولان امر اجرای این پروژه را برای همیشه منتفی اعلام کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: روند ساخت پروژه پارک بانوان در شهر کرمانشاه متوقف می‌شود و این پارک ساخته نمی‌شود.

به گفته خسرو زرافشانی، محلی که برای ساخت پارک بانوان در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده بود، به پارک عمومی تبدیل خواهد شد و در واقع پارک بانوانی در این شهر وجود نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه استانداری‌کرمانشاه اعتباری برای ادامه این پروژه پرداخت نمی‌کند، بیان داشت: جلسه‌های پیگیری تکمیل این پروژه بی‌نتیجه ماند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز تکمیل این پروژه به‌طور کامل اختصاص نیافته است.

جواد جعفری با تاکید بر اینکه استانداری کرمانشاه تکمیل پارک بانوان کرمانشاه را پیگیری نمی‌کند، بیان داشت: اعتبار این طرح استانی بوده و استانداری کرمانشاه باید اعتبار لازم را به این طرح اختصاص بدهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه عنوان کرد: شهر کرمانشاه حداقل باید یک پارک بانوان داشته باشد و اگر قرار است مکان فعلی را حذف کنند، باید جایگزینی داشته باشند.

حجت‌الاسلام رضا زین‌الدین نسبت به توقف ساخت پارک بانوان در شهر کرمانشاه انتقاد کرد و یادآور شد: افرادی که مخالفتی نسبت به اجرای این طرح دارند باید پیشنهاد جایگزینی نیز داشته باشند و نباید ناکارآمدی خود در جذب بودجه را با مخالفت در اجرای طرح‌ها ابراز کنند.

به گفته زین‌الدین اگر ما ادعا داریم که در یک دولت، نظام و کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، باید بانوان بتوانند در این جامعه به‌راحتی و آزادانه در اماکنی همچون پارک‌های بانوان با استفاده از امکانات موجود به تفریح و ورزش بپردازند.

964 میلیون تومان اعتبار تاکنون برای ساخت این پارک هزینه شده و توقف پروژه مذکور به نوعی هدر دادن اعتبار میلیاردی است که تاکنون برای ساخت آن هزینه شده است.

هر دولتی باید تعهدات دولت قبل را دنبال کند و تکمیل پارک بانوان کرمانشاه نیز می‌تواند از جمله تعهداتی به حساب آید که باید توسط مدیران دولت یازدهم در استان کرمانشاه ادامه پیدا کند.

کرمانشاه به‌عنوان یک کلان‌شهر و با داشتن بانوانی موفق در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی و... از داشتن یک پارک بانوان بی‌نصیب خواهد ماند و این در حالی است که در سایر کلان‌شهرها حتی بیش از یک پارک بانوان ساخته شده است.

حق و حقوق مردم نباید بازیچه سیاسی‌کاری و مسائل حزبی و جناحی قرار بگیرد و اگر اقدام خوبی انجام شود، خدمتی از نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ارائه شده است.

تیم جدید استانداری کرمانشاه با رویکردی کاملا مشخص در حال اجرا نکردن پروژه‌های نیمه‌تمام دولت قبل هستند و یا اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام را به شکل دیگری اجرا می‌کنند و نمونه بارز این موضوع تغییر پروژه منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری است.

برخی از کارشناسان مسائل سیاسی انجام این اقدامات را رویکردی برنامه‌ریزی شده برای سرپوش گذاشتن بر خدمات دولت گذشته و حذف آن در ذهن مردم عنوان می‌کنند و توقف یا تغییر این پروژه‌ها را نیز مصادیق این رویکرد می‌دانند که امید است مسئولان مربوطه از این اعمال سلیقه‌ها بپرهیزند و در راستای خدمت به مردم تلاش کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: