آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 مرداد ماه 1393 = 20-08 2014

مجلس ولایت وزیر علوم روحانی را برکنار کرد

رادیو آلمان: جلسه استیضاح رضا فرجی دانا صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد و در آستانه «هفته دولت» آغاز شد و با برکناری وی از وزارت علوم پایان یافت. رضا فرجی دانا تاکید داشت که قانون محوری و مقابله با تبعیض مبنای کار اوست.

اصولگرایان تندرویی که خواهان استیضاح وزیر علوم بودند رضا فرجی‌دانا را به «عدم پایبندی به رویه‌های قانونی» و «مصالح کشور» متهم می‌کردند.

این «عدم پایبندی» نیز از نظر آنان در مواردی مانند «عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته‌شدگان قانونی بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی» «بازگرداندن برخی از اساتید اخراج شده توسط هیات‌های رسیدگی به تخلفات یا مراجع ذیربط دانشگاهی»، « اعزام گروه‌های سیاسی بعضا دارای سوابق تندروی در قالب کارشناسان ارزیابی عملکرد روسای دانشگاه‌ها که زمینه ایجاد تنش را در دانشگاه‌ها فراهم نموده و تغییر شیوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها برخلاف رویه‌های جاری شورای عالی انقلاب فرهنگی» بود.

این نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت حسن روحانی انتقاد می‌کردند که « عناصر دارای سابقه مشخص در فتنه ۸۸» را در مسئولیت‌های مهم منصوب و «اشخاص عالم و متعهد» را از برخی دانشگاه‌ها حذف کرده و به «برخی عناصر فعال در دانشگاه‌ها»، «احیای برخی تشکل‌های افراطی و آشوب طلب» و « نشریات دارای رویکرد ضد دینی» میدان داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: