آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 مرداد ماه 1393 = 20-08 2014

وزیر علوم به نامه وزیر اطلاعات عمل نکرد

علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین موافق استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی با اشاره به سنت ابتلا و آزمون الهی برای سنجش راست‌گویی بندگان خدا گفت: امروز این سنت شامل حال ما در مجلس شده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه در آستانه هفته دولت راهی جز استیضاح وزیر علوم نمانده است گفت: با این استیضاح سعی داریم مانع ایرادات اساسی در دولت و آسیب هایی که به ایران عزیز وارد می شود را بگیریم.

زاکانی اولویت اول امروز کشور را بحث فرهنگ دانست و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئول جهت دهی علمی کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی است و امروز برای رهایی از مشکلات باید کمر همت بست تا از موانع عبور کرده و به اهداف بالفعل و بالقوه خود برسیم.

وی اهمیت این موضوع را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ویژگی های دوچندان دانست و گفت: نمایندگان محترم دولت و مجلس! امروز روز امتحان ما است تا معلوم شود که منافع فرقه ای و جناحی را در اولویت قرار می دهیم یا منافع ملت را.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه استیضاح کنندگان عمدتا از حامیان فرجی دانا در روز رأی اعتماد به وی بودند اظهار کرد: آنان امروز راهی بجز استیضاح برای اصلاح رویه وزارت علوم نیافتند.

زاکانی ادامه داد: علت اصلی طرح استیضاح، قانون شکنی، التهاب آفرینی و فعال کردن همه گروه های فرقه ای و قومی و گروه گرا در دانشگاه به جای انسان سازی در این نهاد مهم است.

وی با بیان اینکه برای نمونه به چند مورد اشاره می کنم، افزود: بکارگیری برخی مسئولان وزارتخانه بدون رعایت آیین نامه حراست ها مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام برای استعلام نظر وزارت اطلاعات در جهت انتصاب مدیران وزارتخانه ها بود؛ ممکن است آقای وزیر با استعلامی که اخیراً درباره برخی مدیران از وزارت اطلاعات گرفته اند خود را تابع قانون نشان دهند اما سوال این است که چرا پس از یک سال و چرا بعد از طرح مسئله استیضاح اقدام به این کار کرده اند؟

زاکانی ادامه داد: بازگشت عناصر بی صلاحیت به دانشگاه ها دلیل دیگری برای استیضاح علوم است؛ وزیر محترم اطلاعات دولت یازدهم طی نامه ای رسمی به سران قوا به جذب برخی افراد محارب و آشوبگر توسط وزارتخانه علوم و دانشگاه آزاد اعتراض کرد و سند این نامه نیز هم اکنون پیش چشم نمایندگان قرار دارد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور وزیر علوم و وزیر اطلاعات برگزار شد آقای فرجی دانا تصریح کرد که دانشگاه آزاد به ما جوابگو نیست و رویه و روش جدایی را پیش می گیرد.

وی اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس با اسامی اعلام شده از سوی وزارت اطلاعات کاری نداشتیم بلکه سوالمان این بود که چرا بدون استعلام از وزارت اطلاعات این افراد جذب شده اند. آن هم کسانی که در آن زمان صلاحیت انتساب در این سمت را نداشتند.

زاکانی با بیان اینکه منطق ما حکومتداری درست و با ضابطه است نه حکومتداری سلیقه ای تاکید کرد: وزیر علوم به نامه وزیر اطلاعات عمل نکرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: