آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 مرداد ماه 1393 = 20-08 2014

واکنش اوباما به سر بریدن خبرنگار آمریکایی

بدنبال انتشار ویدئویی که در آن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، توسط گروه تکفیری داعش، سر بریده می شود، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت:«در محافظت از مردم خود هر آنچه لازم است را انجام خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، وی روز چهارشنبه گفت:«ایالات متحده آمریکا در محافظت از مردم خود هر آنچه لازم است را انجام خواهد داد و در این کار هوشیار و خسته ناپذیر خواهد بود. وقتی به یک آمریکایی در جایی از دنیا گزندی می رسد ما در جاری شدن عدالت هر آنچه لازم است را انجام و در کنار دیگران، اقدامات داعش را پاسخ می دهیم.»

آقای اوباما افزود:«هیچ خدای عادلی آنچه که گروه تکفیری داعش کرد را بر نمی تابد، ایدئولوژی آنان ورشکسته است.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم با اشاره به این که فرد سیاهپوشِ قاتل در ویدئو که انگلیسی را با لهجۀ بریتانیایی صحبت می کند احتمالا شهروند بریتانیا بوده است، گفت:«این بسیار شوک آور است. آگاهیم که تعداد قابل توجهی از شهروندان بریتانیا با هدف شرکت در خشونت و افراط گرایی به عراق و سوریه رفته اند. باید در جلوگیری از پیوستن این افراد به داعش تلاشمان را دو چندان کنیم.»

اما، مادر جیمز فولی در واکنش به سر بریده شدن فرزندنش گفت:«به پسرم، بخاطر این که زندگی اش را وقف نشان دادن درد و رنج مردم سوریه به مردم دنیا کرد، افتخار می کنم.»

وی می گوید:«می دانستیم که او پسرمان، جیم است. ویدئو را ندیدیم.»

پدر جمیز فولی می گوید:«وحشتناک است. انسانها در حوداث متفاوت و به طرق مختلف کشته می شوند اما این چنین جان سپردن وحشتناکترین است و مرا از من می ستاند که او چه دردی را کشید و اعدام این چنینی چه وحشیانه است و البته دلیلی بر شجاعت او، اویی که تا لحظه آخر خود را نباخت.»

انتشار ویدئویی که در آن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی توسط گروه تکفیری داعش سر بریده می شود انزجار و نفرت جهانیان به این عمل «وحشیانه» را در پی داشته است.

جیمز فولی، خبرنگار آزادی بود که در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شد.

گروه تکفیری داعش در ویدئویی که منتشر کرده است، سر بریدن جیمز فولی را نتیجه حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضع خود در عراق اعلام و تهدید می کند در صورت ادامه حملات آمریکا، دومین خبرنگارِ اسیر آمریکایی را نیز خواهد کشت.



آرش August 21, 2014 12:02 PM

یعنی آقای کامرون نمیدونه داعش سرباز گیری هاشو کجاها انجام میده ؟ inteligent service آنقدر ذلیل شده ؟! !
راستی مردم دنیا تا کی میخوان اجازه بدن به اینها که ملتها رو نادان حساب کنند ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: