آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 مرداد ماه 1393 = 21-08 2014

یک ضربه سنگین به شاخه نظامی حماس

سه فرمانده ارشد حماس در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند

رادیو آلمان: حماس کشته شدن سه تن از فرماندهان ارشد خود در حمله هوایی اسرائیل به جنوب غزه را تأیید کرد. ارتش اسرائیل ۲۰ هدف در نوار غزه را بمباران کرده و از حملات هدفمند علیه رهبران حماس با کمک "شین بت" خبر داده است.

نیروی هوایی ارتش اسرائیل بامداد پنج‌شنبه (۲۱ اوت/ ۳۰ مرداد) ۲۰ هدف را در نوار غزه بمباران کرد. در جریان این حملات سه تن از فرماندهان ارشد حماس در شهر رفح، در جنوب نوار غزه کشته شدند.

ارتش اسرائيل اعلام کرده است که حمله هوایی هدفمند برای کشتن این فرماندهان ارشد حماس، با کمک ‌"شین بت"، سرویس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل صورت گرفته است.

حماس مرگ سه فرمانده ارشد خود به نام‌های محمد ابوشمله، رائد ابوعطار و محمد برهوم را تأیید کرده است.

فرماندهان نظامی و طراحان تونل‌های زیرزمینی

محمد ابوشمله که از فرماندهان ارشد جنوب نوار غزه به شمار می‌رفت، به نقل از مقامات اسرائیلی، از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی مسئول بسیاری از حملات شبه‌نظامیان فلسطینی علیه اسرائیل بوده است.

او از جمله در ربودن گیلعاد شلیط، سرباز اسرائیلی در سال ۲۰۰۶ میلادی نیز نقش داشته است. ابوشمله در جریان جنگ کنونی غزه مسئول هماهنگی حملات حماس به اسرائیل از طریق تونل‌های زیرزمینی معرفی شده است.

"شین بت"، سرویس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، دومین فرمانده‌ی کشته‌شده، یعنی رائد ابوعطار را نیز از طراحان تونل‌های زیرزمینی حماس و همچنین بنیادگذار یگان ویژه حماس با نام "یگان کماندوهای نخبه" معرفی کرده است.

علاوه بر آن، رائد ابوعطار هماهنگ‌کننده‌ی قاچاق اسلحه از صحرای سینا در مصر به داخل نوار غزه از طریق تونل‌های زیرزمینی معرفی شده است.

پتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در توئيتر نوشته است که ابوعطار مسئول چندین حمله در خاک اسرائیل و مرگ شهروندان این کشور بوده ‌است.

نفر سوم محمد برهوم نیز یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های عزالدین قسام معرفی شده است.

به نقل از مقامات فلسطینd در حملات بامداد پنج‌شنبه اسرائیل به نوار غزه در مجموع ۶ نفر کشته شدند.

اجرای حملات هدفمند ارتش اسرائيل در نوار غزه

یک سخنگوی ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه (۳۱ مرداد/ ۲۱ اوت) ضمن تأیید حملات هدفمند به نوار غزه برای کشتن فرماندهان حماس، اعلام کرد که عملیات بامداد پنج‌شنبه پاسخ به پرتاب ۱۷۵ موشک از نوار غزه به خاک اسرائیل در طول روز چهارشنبه (۲۰ اوت/ ۲۹ مرداد) بوده است.

شلیک این تعداد موشک در طول یک روز در طول جنگ غزه که از هشتم ژوئیه (۱۷ تیرماه) آغاز شده، سابقه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، شبه‌نظامیان فلسطینی در پاسخ به حملات روز پنج‌شنبه تنها یک راکت به خاک اسرائیل شلیک کردند که توسط سامانه دفاع ضد موشکی "سپر آهنین" خنثی شده است.

این درحالی است که حماس روز چهارشنبه تهدید کرده بود فرودگاه بین‌المللی تل‌آویو را هدف قرار می‌دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: