آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 31 مرداد ماه 1393 = 22-08 2014

وضعیت وخیم جسمی ارژنگ داوودی در زندان

خبرگزاری هرانا – ارژنگ داوودی زندانی سیاسی که اخیرا به اعدام محکوم شده در طی آزمایشات جدید متوجه شده که از قند خون و چربی بالایی برخوردار است امام تاکنون از دریافت داروهای خود محروم بوده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی زندانی سیاسی که بیش از ۱۰ سال را در زندان بسر می‌برد و اخیرا از سوی دادگاه انقلاب کرج به‌دلیل فعالیت سیاسی در داخل زندان به اعدام محکوم شده در پی مراجعه به بهداری متوجه گردید که از بیماری قند و چربی خون رنج می‌برد ولی به‌دلیل خرابی دستگاه آزمایش خون در زندان رجایی شهر تاکنون از دریافت دارو محروم بوده است.

یکی از نزدیکان ارژنگ داوودی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «دستگاه آزمایش خون زندان رجایی شهر از مدتی پیش خراب شده و و بالابودن قند و چربی خون ارژنگ داوودی به وسیله آزمایشات دستی تشخیص داده شده. اما پزشکان تجویز دارو برای ایشان را منوط به رسیدن نتایج دقیق آزمایش کرده‌اند… امری که ممکن است ماه‌ها بطول انجامد.»

این منبع در ادامه بیان داشت: «ایشان بیش از ۱۰ سال را در زندان سپری کرده‌اند و همیشه در بد‌ترین شرایط نگهداری شده‌اند. وقت آن رسیده است که مسئولان، این زندانی سیاسی کهنسال را جهت درمان بیماری‌هایش به مرخصی استعلاجی یا مراکز درمانی خارج از زندان اعزام کنند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: