آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 31 مرداد ماه 1393 = 22-08 2014

عراق؛ چه کسانی به مسجد اهل سنت حمله کردند؟

مقامات محلی مهاجمان را شبه نظامیان شیعه اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، افراد مسلح امروز جمعه، در حمله به نمازگزاران در حال نماز در یک مسجد اهل سنت در شمال شرق بغداد باعث کشته‌شدن دست‌کم 32 نفر از آنان شدند.

این حمله که ابتدا از سوی یک بمب‌گذار انتحاری آغاز و بعد با حضور مردان مسلح ادامه یافت، در روستایی در استان "دیاله"- در 120 کیلومتری پایتخت، صورت گرفته است.

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که در اثر این حمله ده‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. اما برخی منابع خبری از احتمال شیعه بودن مهاجمان خبر می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات محلی این افراد را شبه نظامیان شیعه اعلام کرده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یکی از شاهدان عینی در استان دیاله نوشته که «این حمله در واقع انتقام‌گیری شبه نظامیان شیعی بعد از حمله با بمب به یکی از ایستگاه‌های گشت آنان بوده است».

رادیو فرانسه در پایان گزارش خود گفت: پیش‌بینی می‌شود این حملات با واکنش‌ها و اقدامات تلافی‌جویانه سنی‌ها در عراق روبرو شود.



محمد August 22, 2014 10:02 PM

سياست و خط مشي انگليسي تفرقه بيندازو حكومت در حال تكميل شدن در كشور طاعون زده عراق است اين قوم كشيها در حالي صورت ميگيرند كه لوله هاي حامل نفت و گاز به غارت رفته اين كشور كه بر دريايي از نفت وگاز چمبر زده است ، همچنان به پمپاژ اين طلاي سياه به اروپاو آمريكامشغولند يكي از عمده ترين دلائل اين تفرقه إفكنيهاسركوب كردن حق طلبي مشروع مردم نگون بخت عراق در طلب سهم خود از اين گنجينه بغارات رفته آش است

گزارش یا اعتراض به این نظر


خودخواه August 23, 2014 02:07 AM

آخه این طئوری توطعه چیه که تمام ایرانیها گرفتن و ول نمیکنن؟؟ ایرانیها هنوز داییی جان ناپلئونی فکر و در کمال بدبختی سیاست خارجی مردم عادی هم به تئوری توطعه وصله، یعنی هنوز فکر میکنن تا انگلیس نخواد، این آخوندها نمیرن! ! !
واقعا سیاست ما مثل کمونیست بودن ایرانیهاست که هنوز فکر میکنند" "حسیـــــن فرق میکرد"،تمام کمونیستهای ایرانین از همه خرافاتی ترند چون کراوات میبندند، فکر میکنن روشنفکرن! خلاصه داداش ما فعلا حالا حالاها ما راه داریم، کو همسفر! !؟؟؟
با این حساب، به زودی متاسفانه شاهد تجزیه ایران خواهیم بود سیاست "یا حسین" در شرایط کنونی جواب نمیده!شعار 2500 سال و ایران باستان واینها هم برای استانهای مرزی جواب نمیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش August 23, 2014 09:57 AM

مسائلی که تو خاور میانه اتفاق افتاده و میوفته ، اگه اوایل زیاد معلوم نبود ! حالا دیگه آشکارا دست اینگلیس رو نشان میده ! از ضعف اوباما استفاده کردند تا بر خلاف میل امریکا نقشه خاور میانه رو عوض کنند ! این چه ربطی به تئوری توطعه داره ! از تحجر مردم منطقه استفاده میکنند ! کی بهتر از انگلیسها این مردم رو میشناسند ؟! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


حمید رضا August 23, 2014 02:47 PM

کاملا با دیدگاه جناب خودخواه همراهم و موافق
بزرگترین دلیل برای اثبات اینکه این حمله کار ترویستهای شیعه بوده همین ترس و نگرانی شدید جمهوری اسلامی از این اتفاق هست که به خوبی در بخشهای خبری تلویزیون کثیفش دیده میشه
احتمالا از ترس متهم شدن خودش و اینکه وضعیف قدرت نفوذ رو به کاهش و شکننده اش در عراق از این هم بدتر بشه خودش و نوکراش در عراق کاملا وحشت زده هستند حساب کنید اگر مردم سنی بغداد به خاطر انتقام دست به شورش بزنن چه بلایی سر جمهوری اسلامی میاد البته ممکن هم هست که به دستور خود قاسم سلیمانی آدمخوار این کشتار انجام شده باشه برای نشون دادن یه ضرب شست کاری که ملاهای وحشی و کفتارهای سپاهی عاشقشن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: