آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 شهریور ماه 1393 = 23-08 2014

سوریه؛ ترس و وحشت رژیم ایران از تصمیم آمریکا

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران: ویدئوی مشکوک قتل خبرنگار آمریکایی و احتمال حمله واشنگتن به سوریه

این منبع در گزارشی نوشت: ایالات متحده ممکن است در آینده‌ای نزدیک و پس از تایید رئیس‌جمهور این کشور، اقدامات نظامی محدودی را در سوریه نیز علیه داعش صورت دهد. از کجا معلوم که در اقدام نظامی علیه داعش در سوریه، واشنگتن تنها به‌دنبال هدف قرار دادن مواضع این گروه تکفیری باشد؟ چه تضمینی وجود دارد که در حمله نظامی به‌سوریه، مواضع دولت و ارتش این کشور که واشنگتن دشمنی خود را به آنها ثابت کرده، هدف قرار نگیرند؟ از کجا معلوم که عملیات علیه داعش در سرزمین شام، پوششی برای پیگیری اهدافی دیگر نباشد؟


گاردین: تلاش غرب برای مداخله نظامی در سوریه

در حالی که حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در شمال عراق ادامه داشته دولت اوباما مجموعه ای از گزینه های احتمالی را برای تحت فشار قرار دادن داعش در سوریه بررسی و ارزیابی می کند. یکی از گزینه های اولیه دولت اوباما آموزش شبه نظامیان میانه روی سوری به همراه حمایت حملات هوایی احتمالی است.

مقام های آمریکایی به این مساله اذعان کرده اند که 93 حمله هوایی در عراق علیه مواضع داعش در 10 روز گذشته به تنهایی کافی نبوده و آنها مجبور خواهند شد تا برای شکست کامل داعش با آنها در سوریه نیز مقابله کنند.

دو مقام دولتی آمریکا تاکید کرده اند که گزینه مورد توجه این است که تیمی متشکل از شبه نظامیان میانه رو برای مقابله با داعش آموزش داده شوند که این گروه بیشتر از نیروهای نخبه و ویژه عملیاتی تشکیل خواهد شد.

مقام های پنتاگون اعلام کردند که هنوز در حال کار بر روی نحوه اجرای این برنامه آموزشی ، مکان اجرای آن و حمایت احتمالی این عملیات از سوی حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه هستند.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنج شنبه در پاسخ به سئوالی درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه احتمال دارد واشنگتن با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای مقابله با داعش همکاری کند با طرح این اتهام که بشار اسد در ایجاد گروه تروریستی داعش نقش داشته است، این گزارش‌ها را رد کرد.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز گفته بشار اسد رییس جمهور سوریه بخشی از بحران این کشور است.



خسرو (آئینه ) August 23, 2014 01:18 PM

آمریا باید به این بهانه مقر و اقامتکاه بشار اسد را بمباران کند تا دنیا از شر این آدمکش رها شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ramin August 24, 2014 10:39 AM

اعلام امادگی کاخ سفید و وزارت امورخارجه امریکا و پنتاگون جهت نابودی داعش در خاک سوریه و در خاک عراق در راستای حمایت قاطع امریکا از حکومت اسلامی در ایران و حمایت قاطع از بشار اسد در سوریه که دیروز بشار اسد بمباران شیمیایی تازه خود را بروی مردم سوریه انجام داد و دولتمردان کاخ سفید و کنگره وسنای امریکا برای جلوگیری از سقوط بشار اسد در سوریه و دولت دست نشانده حکومت اسلامی ایران در عراق و حمایت خود را از بمباران داعش در خاک سوریه و عراق اعلام کردند این اخرین پرده نمایش حکومت اسلامی ایران به اصطلاح ضد امریکایی که ۳۶ سال در رسانه های داخلی ایران اسلامی و رسانه های خارجی فارسی زبان در امریکا نواخته میشد به روی صحنه رفت ؟؟؟؟! ! ! و پرده به اصطلاح ضد امریکایی! ! بودن حکومت اسلامی در ایران را برای همیشه کنار زد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: