آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 شهریور ماه 1393 = 23-08 2014

برخورد امنیتی با معدن چیان بافق و گسترش اعتراضات

تحصن خانواده‌های کارگران بازداشتی معدن بافق مقابل دفتر کارفرما

ایلنا: در پنجمین روز متوالی از دومین دور اعتراضات صنفی کارگران معدن سنگ آهن بافق، خانواده‌های کارگران بازداشت شده این معدن مقابل دفتر کارفرما حصن کردند.

یکی از کارگران با اعلام این خبر گفت: خانواده‌های کارگران بازداشت شده گفته‌اند تا آزادی کارگران به این تحصن ادامه می دهند. خانواده کارگران بازداشتی تا این لحظه اجازه خروج کارفرما از دفترش را نداده‌اند.

بر اساس آخرین تحولات گزارش شده، پلیس حوالی ساعت ۲ نیمه شب امروز (شنبه ۱ شهریور) ۵ کارگر معدن سنگ آهن بافق را بازداشت کرده است. پیش از این، دو تن دیگر از کارگران در روز سه‌شبه ۲۸ مرداد بازداشت شده بودند. ۵ کارگر بازداشتی جدید جزء لیست بازداشت ۱۸ نفره پلیس هستند که به دلیل پناه گرفتن در میان کارگران معترض، این نهاد نظامی پیش‌تر موفق نشده بود آنان را بازداشت کند.

نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استقرار یگان ویژه در منطقه و برخورد با معترضان گفت: اعزام یگان ویژه در منطقه و دستگیری کارگران معترض کاری بود که نباید انجام می‌شد.

وی افزود: در دور اول اعتراضات که 39 روز طول کشید، هیچ اتفاق امنیتی رخ نداد و کارگران و مردم در کمال خویشتن‌داری و آرامش مطالبات صنفی‌شان را طرح کردند اما در حال حاضر بازداشت تعدادی از کارگران باعث تحریک مردم شده است.



ستاربهشتی .زندانی سیاسی را آزادکنید August 23, 2014 07:45 PM

خر مرده برای صد عروسی اتحاد اتحاد اتحاد رمز پیروزی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: