آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 شهریور ماه 1393 = 26-08 2014

ادامه مداخله آشوبگرانه ولی فقیه در عراق

زینت میرهاشمی

روز یکشنبه 2 شهریور، وزیر امور خارجه رژیم ایران به منظور مداخله در پروسه شکل گیری دولت جدید عراق وارد بغداد شد. گرچه نوری المالکی که بیش از همه گوش به فرمان ولی فقیه بود، تحت اجبار کناره گیری کرد، اما چشم انداز تحولات در عراق به علت ادامه حضور نیروهای تشکیل دهنده بحران در عراق و منطقه، چندان روشن نیست.

وجود نیروی خشن و تروریستی داعش که همزاد جمهوری اسلامی است با توجه به سرکوبگریهای مالکی، قدرت مانور پیدا کرده و نقش این نیرو در همسویی با دیکتاتوری بشار اسد، در گام اول هدیه ای آسمانی برای رژیم ولایت فقیه است. در حالی که همه توجهات به سمت داعش و خلافت اسلامی آن جلب شده، بشار اسد همچنان جنبش مردم سوریه را سرکوب می کند و رژیم ولایت فقیه در تلاش برای جبران سقوط مالکی به دنبال احیای موقعیت خود در عراق است.

پایوران رژیم ایران برای خنثی کردن تلخی زهر برکناری نوری المالکی، رنگ عوض کرده و مدعی موافقت با حکومت مشارکتی در عراق شدند. ظریف که خود وزیر یک حکومت تروریستی و بنیادگرا است، با ادعای کمک به دولت عراق برای مبارزه با تروریسم وارد بغداد شد. اتاق فکر رژیم مداخله بیشتر در شکل گیری دولت عراق و روبرو شدن با داعش را یکی از امکانات برای دست بالا داشتن در منطقه و برتری در مذاکرات اتمی، کاهش تحریمها ارزیابی می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه 2 شهریور، رژیم ولایت فقیه مذاکرتی با کشورهای اروپایی برای «مبارزه علیه داعش در عراق» را شروع کرده است. خبرگزاریهای حکومتی هم سفر ظریف در بغداد را در راستای سیاست حمایت از حکومت عراق و «مبارزه با تروریسم» در عراق و منطقه اعلام کرده اند. سیاست رژیم در عراق دامن زدن به اختلافهای قومی، مذهبی و اعمال دیکتاتوری توسط دست نشاندگان ولایت فقیه امثال مالکی و نزدیکان او است. ادعای حمایت از برقراری حکومتی فراگیر و ملی از طرف رژیم ولایت فقیه حرفی پوچ و بی پایه است. مداخله جمهوری اسلامی در عراق علیه مردم عراق و به ضرر مردم ایران است. بر این منظر حل بحران عراق در برخورد قاطع و جدی با دیکتاتوری ولایت فقیه و مهار باندهای تروریستی رژیم در منطقه است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: