آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 شهریور ماه 1393 = 26-08 2014

صرف 80 درصد بودجه عمومی کشور در امور جاری

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه میزان اعتبارات و هزینه های دولت با میزان توسعه متناسب نیست گفت: از دلایل این امر می توان به محقق نشدن بودجه ریزی عملیاتی و همچنین صرف شدن ۸۰ درصد بودجه عمومی کشور در امور جاری ا شاره کرد.

به گزارش تسنیم، امین‌حسین رحیمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی اظهارکرد: دیوان محاسبات نهادی است که با تعامل با دستگاه های اجرایی تلاش می کند مدیران را در انجام وظایف خود یاری کند. وی با بیان اینکه رهبر انقلاب چند سالی است از نام اقتصاد در شعار سال استفاده می کنند تصریح کرد: به طور حتم ایرادی اساسی در این بخش پیش آمده که رهبر بر این موضوع تاکید می کنند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به نام گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: عزم ملی و مدیریت جهادی به این سبب مطرح شده که به فکر اصلاح ساختارهای فعلی باشیم.

رحیمی اظهارکرد: تاکنون هرزمان که نیاز به عزم ملی بوده مردم در آن شرکت کرده و حضور خود را اعلام کرده اند پس نیازمند مدیریتی جهادی هستیم تا شیوه قدیمی وعادی آن تغییر کند و اصلاح شود. رحیمی با بیان اینکه برخی عقیده دارند دیوان محاسباتی صرفا ناظر پس از خرج است و پس از تخلف انجام شده، با آن برخورد کرده و تشکیل پرونده می دهد که تاثیری در حفظ بودجه کشور و بیت المال ندارد، گفت: به دنبال این موضوع هستیم که با همکاری مدیران به فرآیندهای قبل و حین خرج نیز ورود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام، مدیر از صحیح بودن خرج خود اطمینان پیدا می کند و این دلیل که اگر تخلفی انجام گرفته باشد با ورود دیوان محاسبات قبل از خرج کشف می شود به پرونده سازی برای مدیر ختم نشده و با تذکر و اخطار مساله حل می شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور نیز در این جلسه گفت: صنعت، معدن و تجارت کشور ما دچار مشکلاتی است که از قبیل آنها می توان به نبود سرمایه در گردش مناسب و همچنین منابع مناسب برای فاینانس است.

علی محمد گودرزی اظهار کرد: صنعت فرش کشور ما در دنیا سیری سقوطی را پشت سر می‌گذارد که نشان دهنده ضرورت تدوین استراتژی مناسب برای آن است. وی با اشاره به اینکه طبق آمار سال ۲۰۱۳ کشور ما در شاخص رقابت پذیری در میان ۱۴۸ کشور رتبه ۸۲ را دارد افزود: طبق این آمار کشور ما در شاخص کسب و کار در میان ۱۸۹ کشور نیز رتبه ۱۵۲ را دارد که این آمار نشان می دهد مسئولان باید تلاش خود را در حوزه های مختلف بیشتر کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: