آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 شهریور ماه 1393 = 26-08 2014

بافت تاریخی شیراز در حال نابودی است

مهر: عضو شورای شهر شیراز گفت: عناصر اصلی بافت تاریخی شیراز در حال نابودی است.

غلامعلی ترابی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به وضعیت نا مناسبت بافت تاریخی شیراز تاکید کرد: متاسفانه امروز چهره بافت تاریخی شیراز به دلیل حضور معتادین نا زیبا است و مسئولین نیز کمتر به دنبال دلیل این مهم هستند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل حضور معتادین پر خطر در این منطقه فعالیت مراکز ارائه خدمات به معتادین است که متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی اصرار بر محل این مراکز دارد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه حضور اینگونه مراکز در بافت تاریخی شیراز باعث از دست رفتن ماهیت واقعی بافت تاریخی است، گفت: با وجود ادعای علوم پزشکی شیراز، معتادین دستگیر شده علت حضور در منطقه بافت تاریخ را ارائه خدمات این مراکز عنوان کرده اند.

ترابی ادامه داد: متاسفانه آنچه که امروز در این بافت تاریخی روی داده حضور معتادین دیگر شهرهای کشور و استان فارس در شیراز است که این روند موجب نگرانی و مهاجرت ساکنین محلات تاریخی شیراز شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور معتادین و تغییر چهره بافت تاریخی مانعی بزرگ برای حضور گردشگران در این منطقه است، گفت: زمانیکه ما شعار توسعه و جذب گردشگر را سر می دهیم باید امکانات و زیر ساختهای مناسب این کار را فراهم کنیم در حالیکه امروز گردشگر داخلی و خارجی در این مناطق به راحتی تردد ندارد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: علوم پزشکی شیراز باید اشتباه در سیاست گذاری ارائه خدمات به معتادین را قبول کند و هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل تلاش کند تا بیش از این چهره شهر شیراز در مقابل دیدگان زائرین و گردشگران مخدوش نشود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: