آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 شهریور ماه 1393 = 26-08 2014

گرفتاری‏ آمریکا که نتیجه ندانم‏کاری‏ اوباماست

واشنگتن پست: مداخله زمینی راه حل دولت اوباما برای متوقف کردن داعش است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید به کشورهای سنی منطقه بویژه عربستان التماس کرده است که از نفوذ خود روی رهبران عشایر عراقی استفاده کنند و آنها را متقاعد سازند با نیروهای داعش بجنگند.

در همین رابطه سناتور مارکو روبیو عضو سنای آمریکا گفت: اگر ما کار بیشتری برای کمک به شرکاء عراقی خود و سوریهای میانه رویی که با داعش می جنگند انجام ندهیم، بیم آن دارم که جیمز فولی (خبرنگار آمریکايی) تنها آمریکایی نباشد که به دست آنها کشته می شود.


لزوم مداخله زمینی

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تاکید کرد که راه حل دولت اوباما برای متوقف کردن نیروهای داعش در سوریه و عراق، مداخله زمینی در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این روزنامه نوشت: سه سال پیش و زمانیکه به اوباما تاکید می شد که از مخالفان میانه روی سوریه حمایت کند، یک دلیل آن این بود که ناکامی در انجام این کار منجر می شود فضا برای جناح های رادیکالی تری که سرانجام به خارج از سوریه می روند و منطقه را تهدید می کنند، باز می شود؛ هر چه اوباما مدت زمان بیشتری منتظر بماند، ضرورت اقدام علیه این گروه ها آشکارتر می شود ولی در عین حال، گزینه های پیش روی وی نیز غیرفعال تر می شوند.

واشنگتن پست نوشت: هیچ رویکرد جدی علیه داعش نمی تواند صرفا روی عراق متمرکز باشد و این همان کاری است که آمریکا تاکنون کرده است؛ افراط گرایان، عراق و سوریه را به عنوان یک منطقه عملیاتی تهدید می کنند و آمریکا نیز باید همین کار را انجام دهد (عراق و سوریه را با هم در نظر بگیرد).

بر اساس این گزارش، همانطور که اوباما گفت، آمریکا باید به دنبال شریک بگردد از جمله کردهای عراق و سوریه، رهبران قبایل سنی در عراق، دولت عراق در صورت فراگیرتر بودن آن و افراد باقی مانده از ارتش آزاد سوریه که کمک کردن به آنها مستلزم حمله آمریکا نیست بلکه به مداخله زمینی نیاز دارد و اوباما پیشتر این کار را با اعزام حدود هزار مشاور نظامی به عراق انجام داده است.

در پایان این گزارش آمده است که اگر اوباما یک هدف منسجم و یک استراتژی برای تحقق این هدف را تنظیم و آن را برای مردم آمریکا تشریح کند، در این صورت فرصتی معقول برای کسب مجوز کنگره جهت اقدام علیه داعش در سوریه خواهد داشت؛ هرچه آمریکا مدت زمان بیشتر منتظر بماند، داعش پایدارتر و مستحکم تر می شوند.


مجوز پروازهای شناسایی بر فراز سوریه

مقامهای پنتاگون می‌گویند باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مجوز پروازهای شناسایی بر فراز سوریه که گام اولیه برای انجام حملات هوایی در آسمان آن کشور به شمار می‌رود را صادر کرده است، اما به نوشته نیویورک‌تایمز، نگرانی کاخ سفید از این است که چگونه می‌تواند نیروهای داعش را بدون اطلاع دولت بشار اسد هدف حمله قرار دهد.

مقام‌های پنتاگون روز دوشنبه گفتند پنتاگون هواپیماهای شناسایی با سرنشین و بدون سرنشین را به سوریه اعزام کرده است. به گفته آنها، واشنگتن از ترکیبی از هواپیماها از جمله پهپادها و هواپیماهای جاسوسی U2 در این پروازها استفاده کرده است.

یک مقام دولت آمریکا گفته اوباما این پروازها را در اواخر هفته جاری مجاز کرده است. آنها می‌گویند دولت آمریکا قصد ندارد به دولت بشار اسد درباره این پروازها اطلاع بدهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: