آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 شهریور ماه 1393 = 26-08 2014

رشوه گیری در شهرداری بیداد می‌کند

رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه حادثه اخير در منطقه 4 بواسطه باج‌خواهي صورت گرفته است، گفت: رشوه و باج‌گيري در شهرداري و دفاتر خدمات الكترونيك و پيمانكاران بيداد مي‌كند، صداي مردم بايد شنيده شود اينكه گفته شود كه متخلف را معرفي كنيد تا با آن برخورد كنيم، مديريت جهادي نيست.

به گزارش پرتال شورای اسلامی شهر تهران، رحمت‌اله حافظي در جلسه علني امروز شوراي شهر تهران ضمن تسليت به خانواده مرحوم علي چراغي و همه شهروندان بابت اتفاق رخ داده اظهار كرد: اتفاقاتي از اين قبيل براي شهروندان قابل تأمل و قابل درك نيست.

وي با بيان اينكه گزارش ارائه شده توسط شهرداري در اين جلسه گزارش خوبي است و جملات روي كاغذ نيز قشنگ است اما عمق مصيبتي كه به اين خانواده وارد شده را به جز خودشان كسي درك نمي‌كند، تصريح كرد: بر اساس گزارشات واصله اين فرد مبادرت به خريد و جمع‌آوري ضايعات مي‌كرد. اما بر اساس اين گزارشات علت درگيري چه بود و چرا درگيري بوجود آمده است؟

رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري با اشاره به اينكه تمهيدات خوبي در عقد قرارداد با پيمانكار شده است كه مسئوليت هرگونه اقدامات خلاف مقرارات مثل دريافت از شهروندان بر عهده پيمانكار است، اظهار كرد: اين خيلي قشنگ است اما صحبت اينجاست كه نظارت بر عهده كيست؟ بايد پاسخ داده شود كه بابت نظارت چه كرده ايد.

وي با بيان اينكه آيا مي‌دانستيد كه خودروهايي كه در سطح شهر زباله جمع‌آوري مي‌كنند پسماند را به ستادي مي‌برند و با پرداخت 150 هزار تومان كارت سبز و مجوزي براي جمع‌آوري زباله‌ها دريافت مي‌كنند، تأكيد كرد آيا اين موضوع را مي‌دانستيد يا نه؟ اگر نمي‌دانستيد كه عذر بدتر از گناه است و اگر مي‌دانستيد چرا براي مقابله با آن كاري نشده و نظارتي صورت نگرفته است.

حافظي در ادامه چند نكته را خطاب به شهردار تهران اعلام كرد و گفت: رشوه و باج‌گيري در شهرداري و دفاتر خدمات الكترونيك و پيمانكاران بيداد مي‌كند، صداي مردم را بشنويد اينكه گفته شود كه متخلف را معرفي كنيد تا با آن برخورد كنيم، مديريت جهادي نيست. بايد زيرساخت فراهم شود كه كسي اجازه تخلف پيدا نكند هزينه تخلف بايد آنقدر سنگين باشد كه كسي به خودش اجازه تخلف ندهد تا از مردم رشوه بگيرد تا كي بايد جان و مال مردم آسيب ببيند.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه اين اتفاق بواسطه باج‌خواهي صورت گرفته است پيشنهاد دارم كه شهرداري ملزم شود ظرف مدت يكماه لايحه دو فوريتي را براي مبارزه با رشوه و فساد اداري شهرداري تنظيم و به شورا تقديم كند.

پس از اتمام اين صحبت‌ها عليرضا دبير خواستار فرصتي براي اظهار نظر شد و گفت كاش منهم حافظي بودم.

حافظي نيز در پاسخ به وي آيه ان ا... لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم را قرائت كرد و گفت:‌ آقاي دبير خواستن نوانستن است .

دبير نيز گفت: من خدا را دارم و آقاي حافظي آقاي مسجدجامعي را.

حافظي در پاسخ گفت: خطاي شما همين جاست.



فریبرز August 26, 2014 02:26 PM

شهرداری یکی از فاسدترین ارگانهای ایران است بعنوان کسی که سالها در استخدام یک شرکت پیمانکار عمرانی بودم و رابطه تنگاتنگ با شهرداری تهران داشتم میگم که تمام پرسنل اعم از اداری و دفتری و یا کادر فنی و مهندسی رشوه خوار هستند و در هیچ پروژه ای نظارت وجود ندارد تقلب و دروغ و دزدی بیداد میکند ادبیات لمپنی به شدت رواج دارد حتی در سطح رؤسا و معاونین سیستمی که زباله گردها را در خیابان میکشد و از سوی دیگر پولهای کلانی که از مردم جمع آوری میشود بدون حساب و کتاب به جیب پیمانکارهای نورچشمی جناب شهردار میریزند تا بلکه خودشان هم سر این سفره چیزکی گیر بیاورند گفتنی بسیار است خلاصه عرض میکنم شهرداری ایران بخصوص تهران یک افتضاح بی نظیر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: