آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 شهریور ماه 1393 = 27-08 2014

اعزام اوباش مجوزدار به محلات برای اصلاح منکرات

منصور امان

وزیر کشور "دولت اعتدال"، چراغ سبز را برای فعالیت اوباشی که قرار است در محلات به آزار رسانی و ایجاد مُزاحمت برای زنان و جوانان بپردازند، روشن کرده است. آقای عبدالرضا رحمانی فضلی تحرُک تازه برای وحشت پراکنی در میان شهروندان را امری "فرهنگی" ارزش گذاری کرده که "نیازی به گرفتن مُجوز ندارد".

مُجوز آقای فضلی، تصمیمی را اجرایی می کند که هفته گُذشته پاسدار مُحمدرضا نقدی، سرکرده بسیج، آن را اعلام کرد. وی از تشکیل یک اُرگان جدید سرکوبی زیر عُنوان "شورای امر به معروف و نهی از مُنکر" در مساجد کشور خبر داده بود که وظیفه "اصلاح مُنکرات در محله ها" را به عُهده خواهد داشت.

تشدید اقدامات محدودگرانه علیه گروه های گوناگون اجتماعی و فشار در جهت پراکندن تحمیلات ایدیولوژیک در سطح جامعه، بخش جُدایی ناپذیری از سیاست شناخته شده باند حاکم برای تامین و تحکیم اقتدار خود در برابر مردُم و نیز رُقبای داخلی اش در دستگاه قُدرت را تشکیل می دهد.

اینک نیز چنین می نماید که زیرمجموعه های امنیتی و نظامی باند ولی فقیه بر این بستر در حال سازماندهی نیروهای "غیر رسمی" سرکوبی و فشار هستند که در رابطه با دولت جناح میانه، ماموریت اصلی آنها اخلال در روند فعالیت عادی، تخریب برنامه عمل و در نهایت فلج کردن آن است.

برخورد انفعالی رییس و پایوران دولت به آرایش گیری و ترفندهای لو رفته باند ولی فقیه، در همان حال که نشان از هراس از مُتهم شدن به "لیبرالیسم" و رانده شدن به موضع دفاع ناپذیر به رسمیت شناختن حُقوق فردی دارد، همزمان تلاش بیهوده جناح میانه حُکومت برای پرهیز از مُناقشه در صحنه داخلی به سود پیشروی در پهنه بُحران خارجی را مُستند می کند.

هیچکس بهتر از حُجت الاسلام روحانی، رییس پیشین شورای امنیت ملی، بر نقشی که چُماق شرع و اخلاق اسلامی در طرحها و اهداف سیاسی "نظام" ایفا می کند، آگاهی ندارد. او اما قادر به بیرون کشیدن این دستاویز از کف هماوردانش نیست، چون در همان سمت زمین حریفان، با قواعد نظم اجتماعی "دولت دینی" بازی می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: