آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 شهریور ماه 1393 = 28-08 2014

كارگران بازداشتی آزادی با وثیقه را نپذیرفتند

تعدادی دیگر از کارگران معدن سنگ آهن بافق به جمع خانواده‌های کارگران بازداشتی در مقابل فرمانداری این شهرستان پیوستند/ خانواده‌های کارگران بازداشت‌شده از تعیین 410 میلون تومان وثیقه برای بازداشت‌شدگان خبر می‌دهند.

به گفته منابع خبری ایلنا تعدادی دیگر از کارگران معدن سنگ آهن بافق به جمع خانواده‌های کارگران بازداشتی در مقابل فرمانداری این شهرستان پیوستند.

یکی از کارگران معدن بافق با اعلام این خبر به ایلنا گفت: معدنچیان که با استفاده از سرویس‌های رفت‌و برگشت معدن در مقابل قرمانداری حاضر شده‌اند در این تجمع بار دیگر حمایتشان را از همکاران بازداشتی خود اعلام کردند.

در همین رابطه بستگان یکی از کارگران بازداشت شده به ایلنا گفت: از همان روز اول مسئولان با آزادی کارگران به قید وثیقه موافق بودند اما خانواده‌های بازدشت‌شدگان زیر بار نمی‌رفتند.

وی بابیان اینکه برای آقای «تشکری» یکی از کارگران معدن و رئیس شورای اسلامی شهر بافق، مبلغ 60 میلیون تومان و برای هر یک از هفت کارگر بازداشت دیگر ‌شده مبلغ 50 میلیون تومان وثیقه تعیین شده است، اظهار داشت: تا ظهر امروز، فرماندار و استاندار رایزنی‌ کردند تا قوه قضاییه مبلغ وثیقه‌ها را پایین بیاورد اما گویا دستگاه قضا با این خواسته موافقت نکرده است.

به گفته این عضو خانواده کارگران بازداشت‌شده معدن بافق پیش از این برای فردی که به دلیل پناه دادن به تعدادی از این کارگران بازداشت شده بود، مبلغ 25 میلیون تومان قرار وثیقه تعیین شده بود که در نهایت فرد مذکور با تامین وثیقه معین، آزاد شد.

وی بابیان اینکه خانواده‌های بازداشت‌شدگان با تعیین قرار وثیقه برای کارگران بازداشت شده مخالف هستند، گفت: بازداشت‌شدگان جرمی مرتکب نشده‌اند که برای آزادی آنها قرار وثیقه تعیین می شود.

وی در عین حال یادآوری شد: قانون اساسی و قانون کار به منظور جلوگیری از عملی شدن تصمیمات نادرست و سلیقه‌ای کارفرما حق آزادی اعتراضات صنفی کارگران را به رسمیت شناخته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: