آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 شهریور ماه 1393 = 28-08 2014

استاندار: شغل‌ افغانی ها را به ایرانیها برمی‌گردانیم

استاندار کرمان گفت: دولت مسوول ایجاد شغل نیست و با فضای به وجود آمده و تاکید بر اقتصاد مقاومتی و مشارکت مردمی استان کرمان، طلایه دار این حرکت است و مردم کرمان باید مطالبه‌گر بوده و خواسته خود از مسوولان را بگویند.

به گزارش ایسنا، "علیرضا رزم حسینی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز با افتتاح فرودگاه جیرفت، فصل جدیدی برای جنوب استان ایجاد شد و کشاورزان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و محصولات خود را به بازارهای دیگر ارائه کنند.

وی افزود: از آنجا که حمل و نقل جاده‌ای کشش حمل محصولات را نداشت، فرودگاه، یک مرکز استراتژیک برای جنوب است و مردم باید به میدان آمده و محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کرده و حتما امسال افزایش قابل ملاحظه‌ای در صادرات محصولات کشاورزی جنوب شاهد خواهیم بود.

رزم حسینی در ادامه تصریح کرد: مثلث توسعه استان کرمان را در همه شهرستان‌ها تشکیل و جلسات را برگزار می‌کنیم و عملکرد خوبی داشته و هفته آینده جلد سوم کتابچه مثلث توسعه شامل عملکرد هشت ماهه را به مردم ارائه می‌کنیم.

وی افزود: هدف این است که ارکان حکومت را برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هماهنگ کنیم و فکر می‌کنم موفق بوده‌ایم و امیدواریم بتوانیم به دنبال مطرح کردن مشکلات، کاری برای مردم انجام دهیم.

رزم حسینی تصریح کرد: در هشت ماه فعالیت بنده در استان با فضای خوب اقتصادی ایجاد شده تا امروز بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری امضا شده و در پنجره واحد ستاد سرمایه‌گذاری استان مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را پیگیری و تا حد امکان در چارچوب اختیارات حل می‌کنیم.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده و فرهنگ اقتصادی توسط روحانیت باز می‌شود و روحانیت در این زمینه در استان پیشتاز شدند.

رزم حسینی با اشاره به سفر وزیر کشور به استان کرمان و برنامه‌های این سفر تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی شورای تامین بحث افاغنه است و در هفته‌های اخیر نمایندگان و ائمه جمعه استان برای تعیین تکلیف این وضعیت تاکید داشته‌اند و جمع بندی را به استحضار وزیر می‌رسانیم و دنبال هستیم فرصت‌های شغلی که افاغنه از ما گرفته‌اند به مردم و جوانان ایرانی برگردانیم.

استاندار کرمان با اشاره به بحران آب در استان گفت: باید در کوتاه مدت به سمت صرفه جویی برویم. در کشاورزی بی‌رویه و بدون برنامه 95 درصد آب مصرف می‌شود و می‌خواهیم با کمک کشاورزان از این میزان آب مصرفی کشاورزی، طی 5 سال 2.5 میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همان طور که مردم کرمان در دوران دفاع مقدس مشارکت داشتند، در دوران سازندگی و آبادانی استان نیز حضور فعال داشته و استانی نمونه و خودگردان باشیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: