آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 شهریور ماه 1393 = 28-08 2014

نرخ بالای بیکاری و ایجاد مشکلات زیاد امنیتی

استاندار لرستان گفت: بالابودن نرخ بیکاری مشکلات امنیتی زیادی را به وجود خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند در نشست رییس کل بانک مرکزی با شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه لرستان چندین سال است که رتبه‌ اول بیکاری را یدک می‌کشد، اظهارکرد: تا پایان پارسال لرستان با 17.1 رتبه اول بیکاری کشور را به خود اختصاص داده بود.

وی با بیان این‌که 36 درصد بیکاران لرستان را جوانان 15 تا 24 ساله تشکیل می‌دهند، از وجود این آمار به عنوان مساله‌ای مهم و به وجود آورنده مشکلات امنیتی یاد کرد و گفت: نرخ بیکاری دو برابری میانگین کشوری افت سرانه‌ی درآمد را به همراه دارد که الان ما رتبه‌ 28 کشوری را در این زمینه داریم.

استاندار لرستان رتبه استان را در زمینه‌ی میزان سپرده‌گذاری بانک‌ها بیست‌ونهمین کشور دانست و ادامه داد: سهم ارزش افزوده لرستان در صنعت 0.3 درصد است که وضعیت نامطلوبی بوده و این‌چنین نتیجه می‌گیریم که این بخش با ظرفیت 10 تا 15 درصدی کار می‌کند.

این مقام عالی دولت در استان فقدان صنایع مادر، عدم کفایت زیرساخت‌ها، ضعف در منابع سیستم بانکی را از مشکلات استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 3600 میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در استان داریم، متاسفانه سالانه نیز 7600 نفر از لرستان مهاجرت می‌کنند.

استاندار لرستان بر ضرورت محور توسعه قرار‌دادن بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: کمبود شدید منابع بانکی در استان باید رفع شود، در حال حاضر مصارف ما 5500 میلیارد تومان بوده و منابع 3000 میلیارد تومان است و این عامل باعث شده نتوانیم پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی را داشته باشیم.

وی خواستار افزایش سرمایه در گردش صنعتگران استان از طریق پرداخت تسهیلات شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: