آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 شهریور ماه 1393 = 30-08 2014

هشدار جدی اتحادیه اروپا به روسیه؛ تهدید اتمی پوتین

لهستان روز گذشته با عبور هواپیمای وزیر دفاع روسیه از خاک خود مخالف کرد. یک مقام روسی امروز گفت: تصمیم لهستان درباره مخالفت با پرواز هواپیمای سرگئی شوایگو وزیر دفاع روسیه از خاک ااین کشور بر روابط بین دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا امروز در مورد رسیدن به نقطه بدون بازگشت در بحران اوکراین به روسیه هشدار داد و تهدید کرد تحریمهای جدیدی را علیه مسکو به اجرا خواهد گذاشت.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کشورهای غربی در مورد پیامدهای اقدامات آنها هشدار داد و گفت بهتر است این کشورها با روسیه هسته ای بازی نکنند.

رئیس جمهور روسیه گفته: کشورش بدنبال مناقشه نیست اما روسیه قدرتی هسته ای و برای مقابله با هرگونه تهاجمی آماده است.


نشست اضطراری شورای امنیت و ناتو

در پی نشست اضطراری شورای امنیت در مورد تجاوز روسیه به اوکراین، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: بحران اوکراین به طرز خطرناکی تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر اوکراین روز جمعه اعلام کرد اوکراین قصد دارد روند الحاق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در برابر تهاجم روسیه از سرگیرد.

در سال 2008 کشورهای ناتو به تفاهم رسیدند اوکراین استعداد پیوستن به این سازمان نظامی را دارد. این امر سبب خشم روسیه شد. اما سال 2010 دولت حامی روسیه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق اوکراین از این هدف صرفنظر کرد.

نخست وزیر اوکراین امروز گفته منتظر تصمیم های اساسی در نشست بعدی ناتوست که قرار است هفته آینده در انگلیس برگزار شود.

همزمان دبیرکل ناتو اعلام کرد ناتو درهای خود را به روی عضویت احتمالی اوکراین در این سازمان نخواهد بست.

وی همچنین گفت نیروهای روسی درگیر عملیات نظامی مستقیم داخل خاک اوکراین هستند و این امر نقض صریح حق حاکمیت اوکراین به شمار می رود.

دبیرکل ناتو از روسیه خواست اقدامات نظامی غیرقانونی خود را در اوکراین متوقف کند.


سوئیس ۵ بانک روس را تحریم کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گزارش راشا تودی،‌ در ادامه جنگ نرم کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر ضد روسیه، سوئیس ۵ بانک روس را تحریم کرد.

طی بیانیه‌ای که دولت سوئیس امروز منتشر کرده است، ۵ بانک،‌ چندین شرکت و ۱۱ مقام روس به لیست تحریم‌های این کشور افزوده شدند.

رئیس دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس در این بیانیه تصریح کرد،‌ "برای تضمین اینکه قوانین تصویب شده در اتحادیه اروپا در سوئیس نادیده گرفته نمی‌شود، لیست تحریم را گسترش دادیم."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: