آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 شهریور ماه 1393 = 30-08 2014

جنتی: افراد باید با فکر حجاب را قبول کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دیدگاه این وزارت خانه در حوزه فرهنگ گفت: نویسندگان معتقد به نظام باید آزادانه افکار خود را بیان کنند.

به گزارش جام نیوز به نقل از نامه؛ علی جنتی با حضور در نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان گلستان، گفت: برای من توفیق است که در استان گلستان با این سابقه تاریخی و تمدن حضور دارم زیرا استان شما مهد علما، دانشمندان عرفا و ادبیان بزرگی است.

وی به شرایط شروع به کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در شرایطی کار خود را اغاز کردیم که کشور شرایط سختی را پشت سر گذاشته بود. رکود و فشار اقتصادی، بیکاری گسترده، تورم بالای 40 درصد که در هیچ یک از دوره های گذشته نبود در کشور حاکم بود و این کار ما را سخت کرد.

وی بیان کرد: این نرخ تورم نه در سال 68 که آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، نه سال 76 و نه در سال 84 وجود نداشت و هیچ کدام از دولت ها کار خود را با تورم بالا آغاز نکردند و تورم در شروع کار آن ها زیر 20 درصد بود.

جنتی شرایط بد کشور را شامل جناح بندی ها و درگیری های سیاسی، حرج و مرج در بازار طلا و ارز عنوان کرد و گفت: در آن دوران علی رغم مشکلات اقتصادی نقدینگی کشور از 60 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان رسیده بود و دولت جدید هم تلاش کرد در درجه اول با مساله گرانی و تورم مبارزه کند که خوشبختانه کاملا موفق بود.

وی افزود: دولت بر اساس برنامه خود تلاش کرد تا پایان سال تورم را به 25 درصد برساند که امروز در 5 ماه اول تورم سال به 22 و نیم درصد رسیده است، نرخ ارز و طلا هم تا اندازه ای تثبیت شده و در فضای سیاسی کشور هم آرامش حکم فرما شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای توسعه کشور دولت تلاش می کنیم تا واحدهای تولیدی را رونق دهیم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کنیم . در طول این مدت سرمایه گذاران زیادی وارد کشور شده اند.

وی عامل ورود سرمایه گذران را فضای آرام سیاسی کشور دانست و گفت: در نظر داریم یارانه هایی که در گذشته به همه اقشار جامعه پرداخت می شد به سمتی جهت دهیم تا افرادی که درآمد میلیاردی دارند قطع شوند و این یارنه ها در اخیتار افراد ضعیف باشد.

وی اضافه کرد: تلاش برای تامین سلامت و کاهش هزینه های بیمارستانی، تامین امنیت غذایی حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و ایجاد فضای امید نسبت به آینده برای مردم، رونق صادرات، و اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد از اقدامات دولت در یک سال گذشته است.

وی بیان کرد: راه نجات کشور تکیه بر تولید داخل و استفاده از نیروهای داخل است.

جنبی شعار دولت را اعتدال و جلوگیری از افراط و تفریط و مبارزه با خشونت عنوان کرد و گفت: این شعار توسط ریاست جمهوری در سازمان ملل هم مطرح شد و هیچ کشوری حتی رژیم صهیونیستی نتوانستند در برابر آن مخالفت کنند.

علی جنتی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ تلاش دولت ایجاد فضایی است که همه اقشار فرهنگی، اندیشمندان، نویسندگان و روزنامه نگارانی که به نظام اسلامی معقتد هستند بتوانند آزادانه به بیان افکار خود بپردازند و آنچه می خواهند بنویسند و منتشر کنند.

وی تصریح کرد: توجه ویژه دولت به کانون های فرهنگی مساجد است زیرا مساجد مرکز توسعه فرهنگی اسلام و کشور به شمار می روند، در کشور بیش از 18هزار مسجد تحت پوشش کانون ها قرار دارند که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می شوند.

وی گسترش فرهنگ قرآنی را از جمله برنامه های دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: انتظار مقام معظم رهبری این بود که از حدود 77 میلیون ایرانی حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن باشند که این امر توسط وزارت ارشاد با سرعت زیادی در حال انجام است.

جنتی گفت: امروز مساجد ما محفل تدبر و تفکر در قرآن است و این موضوع با جدیت توسط دولت دنبال می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ تمرکز ما در بحث فرهنگ عمومی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است زیرا ملت ما با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن در حوزه فرهنگ عمومی کار و زندگی، عبور و مرور و حتی زندگی ملت ما را هدف گرفته است ، از سویی از طریق ماهواره خانواده های ما را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر ارشاد گفت: تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها که با ریاست ائمه جمعه برگزار می شوند از برنامه های مهم برای کمک به فرهنگ عمومی کشور است که و وظیفه و رسالت آن ها گسترش فرهنگ اسلامی است.

وی بحث حجاب و عفاف برنامه های مهم فرهنگی دولت یازدهم معرفی کرد و گفت: تلاش داریم تا با بالا بردن سطح تفکر در جامعه این فرهنگ را ایجاد شود که افراد با فکر خود حجاب را قبول کنند.

وی در ادامه به ظرفیت های استان گلستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: وجود روحانیت، علما و دانشگاه ها شرایط را برای رشد فرهنگی و اقتصادی گلستان فراهم کرده است از سویی وجود شخصیت برجسته ای چون آیت الله نورمفیدی برای پیشرفت فعالیت های فرهنگی بسیار مفید خوهد بود.

جنتی در ادامه به بازدید از موسسه میر داماد اشاره کرد و گفت: این کتابخانه عظیم مجموعه ای است که بیش از 90 هزار جلد کتاب را داراست و از نظر فرهنگی به استان کمک زیادی می کند.

علی جنتی اظهار کرد: استاندار و مدیران وی هم برنامه ریزی خوبی برای آینده استان داشته اند که امیدواریم در سال های آینده توسعه استان سرعت بگیرد، جذب سرمایه گذار از برنامه های استاندار برای توسعه استان است که فضای آرام گلستان زمینه را برای توسعه فراهم خواهد کرد.

وی به وجود قومیت های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: استان گلستان با وجود قومیت های مختلف از همدلی و وفاق خوبی برخوردار است که کمتر در استان های دیگر دیده شده می شود. امروز دولت از وجود همه اقوام در بهره می برد و معقتد است همه شهروند درجه یک هستند و باید از تمام امکانات و ظرفیت ها به یک اندازه بهره ببرند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: