آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 شهریور ماه 1393 = 30-08 2014

حرکت داعش بسوی مرزهای لبنان؛ آموزش خلبانی

روزنامه لبنانی النهار در سایت اینترنتی خود از حرکت عناصر داعش به سوی مرزهای این کشور خبر داد.

به گزارش العالم، این روزنامه خاطرنشان کرد که اطلاعات امنیتی منتشر شده از سوی نهادهای رسمی که از طریق نهادهای نظامی چند کشور دوست به دست لبنان رسیده است، بیانگر آن است که عناصر داعش از طریق عراق و شمال سوریه در حال حرکت به سوی مرزهای لبنان هستند.


داعش به عناصر خود پرواز می‌آموزد

گروه داعش خلبانان اسیر سوری را مجبور کرده است که به عناصر این گروه پرواز بیاموزند.

روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از مخالفان سوریه تأکید کرد که این خلبانان در فرودگاه نظامی "الطبقه" به اسارت گرفته شده‌اند.


داعش مدعی«درگیری با نیروهای ایران» شد

سحام نیوز: یک شبکه تلویزیونی درعراق که اخبار شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش سابق) را منتشر می‌کند، ادعا کرده میان پیکارجویان این گروه و نیروهای ایرانی در شمال غرب این کشور درگیری‌هایی روی داده است. اما منابع مستقل هنوز چنین خبری را تایید نکرده‌اند.

در روزهای گذشته ادعای درگیری با نیروهای ایرانی و گشت زن برخی از شبه نظامیان هوادار«گروه داعش» در شهرهای غربی ایران بارها گزارش شده است.

به گزارش سحام از بی بی سی فارسی، جیم میور خبرنگار بی‌بی‌سی در منطقه می‌گوید: «شبکه ماهواره‌ای التغییر که نزدیک به گروه‌های شبه نظامیان تندروی سنی درعراق است، روز جمعه۲۹ اوت(۷ شهریور)، گزارش کرد؛ پیکارجویان گروه دولت اسلامی در مرزعراق با استان آذربایجان غربی با نیروهای سپاه پاسداران ایران درگیر شده‌اند.»

این شبکه تلویزیونی مدعی شده که نبرد میان شبه نظامیان و نیروهای ایرانی در۷ شهر این استان ایران شکل گرفته و سپاهیان ایرانی دراطراف شهر ارومیه مستقر شده‌اند.

در چند روز گذشته، شبکه‌های نزدیک به نظامیان تندرو در عراق و هم‌چنین برخی از وب‌سایت‌های خبررسانی کردزبان، به اخباری این چنین اشاره کرده بودند، اما هیچ کدام ازآن‌ها از سوی منابع رسمی و مستقل تایید نشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: