آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 شهریور ماه 1393 = 30-08 2014

حصن دوباره خانواده دانش آموزان دختر شین‌آبادی

سایت کلمه: وکیل‌مدافع تعدادی از دختران شین‌آبادی از تجمع اعتراضی آن‌ها مقابل نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: والدین این کودکان از وعده‌های دولت و سوءاستفاده بیمه ایران از وضعیت فرزندان‌شان خسته شده‌اند و به همین دلیل تجمعی برای اعتراض انجام دادند

حسین احمدی‌نیاز در گفت‌وگو با آنا، با بیان اینکه کودکان شین‌آبادی به همراه خانواده‌های خود در اعتراض به روند رسیدگی به وضعیت معیشتی، تحصیلی و مشکلات بیمه‌ای‌شان صبح امروز مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کرده‌‌اند بیان کرد: کودکان شین‌آبادی از وعده‌های مسئولان خسته شده اند؛ از یک سو مورد ظلم قرا گرفته‌اند به‌طوری‌که بیمه ایران به دلیل مونث بودن‌ حاضر به پرداخت دیه کامل به آنان نیست و از سویی دیگر مسئولان به صدای اعتراض‌آمیز این کودکان گوش نمی‌کنند و آنان را فراموش کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این خانواده‌ها حدود سه هفته پیش نیز تجمع اعتراض‌آمیزی برای احقاق حقوق از دست رفته دختران‌شان انجام داده بودند یادآور شد: حدود سه هفته پیش تحصنی برای اعتراض به بی‌توجهی مسئولان آموزش و پرورش و دولت به کودکان شین‌آبادی از سوی والدین برگزار شد و قرار شد مسئولان در ریاست جمهوری جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل دهند تا هر چه سریع‌تر به وضعیت این دانش‌آموزان رسیدگی شود اما هنوز هیچ ترتیب اثری به وضعیت این کودکان داده نشده است.

به گفته احمدی نیاز، یکی از دلایل تجمع امروز برگزار نشدن کارگروه ویژه رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی از سوی دولت است که اعتراض والدین را در پی داشته است.

وکیل مدافع تعدادی از خانواده دانش‌آموزان شین‌آبادی افزود: این کودکان هر روز درد می‌کشند و سرگردان وعده مسئولان هستند به طوری‌که تا به امروز خواسته‌هایشان بی جواب مانده است. از یک سو خواهان دریافت دیه کامل هستند و از سویی دیگر نیازمند دریافت مستمری‌اند. همچنین وضعیت معیشت خانواده‌هایشان نیز پس از وقوع این حادثه دچار مشکل شده و نیاز به حمایت دارد.

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد. بر اثر این حدود ۳۰ دختر دبستانی دچار آتش‌سوزی شدید شدند و دو نفر از آنان نیز جان خود را از دست دادند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: