آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 شهریور ماه 1393 = 31-08 2014

خط سرخ خامنه ای و طعنه روحانی به او

زینت میرهاشمی

صحبتهای حسن روحانی در روز شنبه 8 شهریور، پاسخ همراه با طَعنه به خامنه ای بدون نام بردن از وی بود. رئیس جمهور ولی فقیه که خود به نقش فراقانونی خامنه ای به خوبی اگاه است، به طور مشخص ولی فقیه را به قانون مراجعه داد و «حکم دادگاه» را «ملاک عمل» در برابر حکم ولی فقیه قرار داد.

در دوران کشاکش احمدی نژاد با مجلس نشینان، خامنه ای با حمایت مطلق از احمدی نژاد، جنگ و دعوای باندها را به سود احمدی نژاد خاتمه می داد. حمایت خامنه ای از مجلس در رابطه با برکناری وزیر روحانی، عکس العمل وی در رابطه با شکست سیاست یکدست سازی و تحمیل باند روحانی - رفسنجانی به اوست.

خامنه ای در صحبتهای روز پنجشنبه 6 شهریور با تعیین خط قرمز با فتنه و فتنه گران، پاسخی به حرفهای روحانی داد که گفته بود این گونه استیضاحها مانعی در برابر سیاستهای دولت او نخواهد شد.

روحانی در سخن پراکنی خود به سیاست «یک بام و دو هوا» انتقاد کرد. بر همه روشن است که شخص مورد خطاب او کسی جز خامنه ای نیست.

روز آدینه 7 شهریور، دولت آمریکا، اسامی تعدادی از شرکتها و بانکها را به دلیل همکاری با جمهوری اسلامی و نقض تحریمهای بین المللی، مورد تحریم قرار داد. در روزهای آینده بدون شک این موضوع ولی فقیه و ولایتمداران را جَری تر خواهد کرد و بنابرین نمره قبولی به دولت روحانی نخواهد داد. بر همین منظر حسن روحانی پیشاپیش مسئولیت تمامی مذاکرات را در سخنرانی روز شنبه 8 شهریور به عهده گرفت.

چشم انداز بحران درون هرم قدرت گسترش شکاف و تیغ کشی جناحهای حکومتی علیه هم خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: