آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 شهریور ماه 1393 = 01-09 2014

اوکراین: جنگ بزرگی با روسیه در پیش است

وزیر دفاع اوکراین گفته جنگ بزرگی با روسیه در پیش است. ناتو ممکن است در گرجستان رزمايش برگزار کند.

وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه گفت جنگی بزرگ با روسیه درباره آینده کشورش آغاز شده است و این جنگ احتمالا دهها هزار کشته خواهد داشت.

وی در صفحه خود در فیسبوک نوشت: جنگی بزرگ به ما نزدیک شده است که اروپا از زمان جنگ جهانی دوم مانند آن را ندیده است، متاسفانه تلفات چنین جنگی به صدها نفر محدود نمی شود بلکه هزاران و حتی دهها هزار نفر خواهد بود.

همزمان دبیرکل ناتو امروز وعده داد ناتو به شکلی عمل می کند که هزاران نظامی بتوانند فورا در شرق اروپا مستقر شوند تا حضور چشمگیرتری داشته باشند و در صورت ضرورت قدرتمندانه وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، روسای جمهور 28 کشور عضو ناتو قرار است در نشست روز پنجشنبه و جمعه در پاسخ به رفتار روسیه در بحران اوکراین- طرح واکنش را به تصویب رسانند.

کشورهای هم مرز با روسیه (کشورهای حوزه بالتیک، لهستان، رومانی و بلغارستان) رفتار روسیه در بحران اوکراین را تهدیدی مستقیم برای خود می دانند.

دبیرکل ناتو گفت هزاران نظامی نیروی هوایی، زمینی و دریایی با حمایت نیروهای ویژه طی چند روز می توانند مستقر شوند.

وی افزود: این به معنای حضور چشمگیرتر ناتو در شرق اروپاست و مدتهاست ضرورت چنین اقدامی وجود دارد.


اظهارات تحریک آمیز پوتین و افزایش تنش

پوتين خواستار حاکميت مستقل برای شرق اوکراين شده و از سوی دیگر سناتورهای پرنفوذ آمريکايی نیز خواستار مسلح کردن اوکراين شده اند.

"رابرت منندز " رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنا گفته آمریکا و ناتو باید سلاح در اختیار اوکراین بگذارند تا بتواند با حمله روسیه مقابله کند.

وی در کیف در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: موضوع اصلی شورشیان جدایی طلب که در شرق اوکراین می جنگند نیست، بلکه تهاجم مستقیم روسیه با هزاران سرباز، موشک و تانک است .

به گفته این سناتور پرنفوذ آمریکايی، مسلح کردن اوکراين گزینه ای است که کاخ سفید احتمال دارد از اکنون مد نظر قرار دهد.


ضرب‌الاجل یک هفته‌ای اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا اعلام کرد روسیه یک هفته زمان دارد تا رویه خود را در مورد اوکراین تغییر دهد در غیر اینصورت با تحریم های جدید مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "هرمان فان رومپوی" رییس شورای اروپا در پایان نشست فوق العاده سران اتحادیه اروپا در بروکسل در یک کنفرانس خبری گفت : شورای اروپا آماده است تا با توجه به بحرانی تر شدن اوضاع در اوکراین، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: کمیسیون اروپا موظف شده است تا به طور اضطراری، مجموعه تازه ای از تحریم ها را تدارک ببیند، این تحریم ها تا یک هفته دیگر ارائه خواهند شد و تا آن زمان، با توجه به تحولات در اوکراین، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد، همه این موضوع را می دانند که باید هر چه زودتر وارد عمل شد.

رومپوی گفت این تحریم ها تاثیری عمیق بر اقتصاد روسیه خواهند گذاشت.

همزمان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در اظهاراتی تصریح کرد تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه بویژه در بخش های مالی و انرژی اعمال خواهند شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: