آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 شهریور ماه 1393 = 01-09 2014

مرتضوی: حتی یک قدم خلاف قانون برنداشتم

سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من 3 پرونده یکی درخصوص تحقیق و تفحص تامین اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و شکایت وکلای عباس پالیزدار در دادسرا دارم که نسبت به هر سه پرونده لایحه دفاعی خود را تنظیم و به دادسرا تقدیم کرده‌ام.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه امروز برای ارائه توضیحات تکمیلی به دادسرا آمده گفت: من رأس ساعتی که اعلام شده بود حاضر شدم و باید ببینم که بازپرس چه می‌خواهد.

مرتضوی با اشاره به لایحه دفاعی خود گفت: این لایحه 47 صفحه است و من همه مطالبی را که باید در بحث تحقیق و تفحص تامین اجتماعی پاسخ می‌دادم در این لایحه آورده‌ام.

یکی از خبرنگاران گفت که شما قبلا مدعی بودید که نظام باید به شما مدال بدهد آیا همچنان بر این باور هستید که مرتضوی در پاسخ گفت: این مطلب در واقع نگارش ژورنالیستی و تحریف مطبوعاتی بوده و به همین جهت من خیلی مایل نیستم با برخی از رسانه‌ها مصاحبه کنم چراکه حرف‌هایی را که گفته می‌شود تحریف کرده و آنگونه منعکس می‌کنند که خودشان دوست دارند.

وی افزود: من معتقدم که ما مدیون نظام هستیم و نظام هیچ دینی به گردن ما ندارد و من به جرات می‌گویم که هیچ‌وقت این صحبت را مطرح نکردم هر زمان صدای ضبط شده من را بیاورید آن زمان درست است.

مرتضوی در خصوص پرونده کهریزک و حضور امروز عبدالحسین روح‌الامینی در دادسرا گفت: پرونده کهریزک رسیدگی شده و دادگاه کیفری استان نیز رای را صادر کرده، ما به رای اعتراض کردیم و الان بیش از یک سال و نیم است که پرونده در شعبه 9 دیوان عالی در حال فرجام‌خواهی است و نتیجه اعلام نشده است.

مرتضی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد راسخ من این است که در طول خدمتم در سازمان تامین اجتماعی حتی یک گام خلاف قانون بر نداشتم و تمام اقدامات و دستورات را بر اساس قانون انجام دادم.

وی افزود: برخی رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی دروغ‌های بزرگی را مطرح کردند مثلا گفتند که من 137 شرکت از اموال سازمان تامین اجتماعی را به بابک زنجانی داده‌ام که بیش از 3 هزار میلیارد ارزش داشته. حالا سوال من اینجاست که الان که بابک زنجانی را بازداشت کرده‌اند آیا یک ریال از اموال تامین اجتماعی پیش او بوده است.

مرتضوی این نوع دروغ‌ها را توهین به شعور مردم دانست و گفت: مردم از قوانین تامین اجتماعی آگاه هستند و می‌دانند که حتی رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند بدون مجوز قانونی حتی یک شرکت تامین اجتماعی را واگذار کند.

وی تصریح کرد: مطالب دیگری که در تحقیق و تفحص مطرح شده دروغ و خوراک رسانه‌ای است.

وی افزود: همه وکلای پالیزدار قبلا از بازپرس پرونده‌ای که دستور جلبشان را صادر کرده بود و همچنین سرپرست دادسرای کارکنان دولت شکایت کرده اند اما برای هر دو منع پیگرد صادر شد. وقتی معاون دادستان در آن پرونده تبرئه می‌شود چه اتهاماتی می‌تواند متوجه شخص دادستان باشد.

مرتضوی گفت: من وکیل ندارم و خودم دفاع می‌کنم و اینکه برخی می‌گویند آدرس من مشخص نیست باید بگویم احضاریه را به همان ادرسی ارسال کردند که من به انها اعلام کرده بودم.



سهراب از تهران September 1, 2014 12:38 PM

آقای دکتر آیت الله مرتضوی کاملا درست میگه خوب غارت جنایت جزء قوانین اساسی جمهوری اسلامی هست این آقا که کار خلاف قانون نظام اسلامی رو نکرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: