آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 شهریور ماه 1393 = 02-09 2014

تجدیدنظر ناتو و روسیه در راهبرد نظامی شان

رادیو فرانسه: مشاور امنیتی رییس جمهوری روسیه، گفته است که این کشور با ملاحظۀ تهدید وضعیت فعلی اوکراین و گسترش ناتو به کشورهای اروپای شرقی در راهبرد نظامی اش تجدید نظر خواهد کرد.

مشاور امنیتی کرملین همچنین گفته است که توسعۀ زیرساخت های ناتو تا مرزهای روسیه فی نفسه تهدیدی جدی علیه این کشور است. میکائیل پوپوف دیگر تهدیدهای امنیتی علیه روسیه را طرح سپر دفاع موشکی آمریکا و همچنین بحران اوکراین دانسته است.

بحران اوکراین از مهمترین موضوع های نشست جدید ناتو است که قرار است در پایان هفتۀ جاری در انگلستان برگزار شود.

دبیر کل ناتو، آندرس فوگ راسموسن، گفته است که در پاسخ به رفتار خصمانۀ روسیه در قبال اوکراین بیست و هشت کشور عضو ناتو در نشست جدید خود طرح واکنش سریعی را به تصویب خواهند رساند که به موجب آن و در صورت نیاز هزاران سرباز نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قوای ویژۀ ناتو در اروپای شرقی مستقر خواهند شد. استقرار این نیروها نیازمند زیرساخت های لازم در اروپای شرقی است و چنین "نیروی سبکی" قادر خواهد بود که در صورت لزوم ضربات سنگینی وارد آورد.

ناتو همچنین در نظر دارد که پشتیبانی مالی اش را از اصلاح و نوسازی ساختار نظامی اوکراین افزایش دهد و دولت اوکراین نیز در نظر دارد روند عضویت خود را در پیمان آتلانتیک شمالی ناتو تسریع کند. این عضویت نیازمند تلاش اوکراین برای انجام اصلاحات لازم در ساختار نظامی این کشور است.

از زمان الحاق کریمه توسط روسیه، ناتو کلیه همکاری هایش را با مسکو متوقف کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: