آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 شهریور ماه 1393 = 02-09 2014

گزینه واردات آب روی میز است

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور گفت: کشور ما پتاسیل‌های خوبی برای تامین آب شرب دارد اما در عین حال گزینه واردات نیز روی میز است.

حمیدرضا جانباز، مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا در سفری که وزیر نیرو به تاجیکستان داشته مذاکراتی نیز در خصوص واردات آب خواهد شد یا خیر، گفت: بنده از موضوعاتی که در جریان سفر وزیر به تاجیکستان مورد مذاکره قرار خواهد گرفت بی‌اطلاعم اما باید گفت کشور ما پتانسیل‌های مناسبی برای تامین آب دارد و اگر قرار باشد که یکی از گزینه‌های واردات و استفاده از پتانسیل داخل در اولویت قرار گیرد نگاه‌مان به داخل کشور است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های وزارت نیرو در خصوص تامین آب شرب این است که تمامی گزینه‌ها از جمله انتقال آب، تغییر کاربری چاه‌های بخش کشاورزی به شرب، استفاده از آب شیرین کن‌ها در مجموعه استان‌ها در دست بررسی است.

جانباز ادامه داد: ما بالا‌تر از ۹۱ تا ۹۲ درصد باید اطمینان حاصل کرده و به این جمع بندی برسیم که آب سرزمین پاسخگوی نیاز شرب کشور است اما در عین حال تمامی گزینه‌ها از جمله واردات روی میز است.

وی خاطرنشان کرد: ما طرح‌های توسعه‌ای منابع آب را برای رسیدن به افق ۱۴۲۵ تعریف کرده‌ایم و بر اساس نیازهای جمعیتی برنامه ریزی کرده و آن را محور تصمیم گیری خود قرار می‌دهیم.

یادآور می‌شود؛ حمید چیت‌ چیان وزیر نیرو برای شرکت در دهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان امروز به دوشنبه سفر کرد.

شایان ذکر است؛ با توجه به شدت گرفتن بحران کم آبی در کشور طی ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر واردات آب به ایران شنیده می‌شود و برخی از مسئولان معتقدند که این منابع آبی را باید در تاجیکستان جستجو کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: