آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 شهریور ماه 1393 = 08-09 2014

کسینجر: رژیم ایران مشکلی بزرگتر از داعش

هنری کسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: رژیم ایران مشکل بزرگتری از داعش است به این دلیل که جاپای قویتری در خاورمیانه دارد.

این نظریه پرداز آمریکایی روابط بین الملل روز گذشته در یک مصاحبه رادیویی رژیم ایران را مشکلی بزرگ تر از داعش برای آمریکا دانست.

به گزارش سایت عصر ایران به نقل از هافینگتون پست، کسینجر در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا با اشاره به نفوذ رژیم ایران در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی را مستعد ترین حکومت منطقه برای تشکیل یک امپراتوری در خاورمیانه دانست.

کسینجر با اشاره به اینکه نقشه خاورمیانه در حال تغییر است و مرزهای کنونی که ماحصل سال های پس از فروپاشی عثمانی و جنگ اول جهانی (1919-1920) در حال از بین رفتن است، افزود: این مساله از منظر استراتژیک یک فرصت بی نظیر در اختیار رژیم ایران قرار داده است. من رژیم ایران را مشکل بزرگ تری از داعش می دانم. داعش گروهی متشکل از ماجراجویان نظامی با یک ایدئولوژی تهاجمی است. داعش اگر بخواهد تبدیل به یک واقعیت دائمی استراتژیک شود باید سرزمین های بیشتری را تحت سلطه خود گرفته و آنها را حفظ کند. از نظر من مقابله با گروهی چون داعش بسیار قابل کنترل تر از درگیری با حکومتی چون رژیم ایران است.

کسینجر تاکید کرد در شرایط کنونی یک محور شیعه از ایران تا بغداد و سوریه و از آنجا تا جنوب لبنان و مرزهای مدیترانه کشیده شده است که این مساله در شرایط فعلی که مرزهای سیاسی سابق خاورمیانه در حال فرسایش است، امکان تشکیل به گفته او یک "امپراتوری " را به رژیم ایران در منطقه خاورمیانه می دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: