آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 شهریور ماه 1393 = 11-09 2014

آموزش نیروهای سوری؛ خبری بد برای اسد و متحد اش

خبرگزاری فرانسه از ورود جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی در چارچوب تلاش هایش برای جلب حمایت اعراب علیه داعش خبر داد.

جان کری پس از سفر روز چهارشنبه به بغداد قرار است در نشست منطقه ای در سطح وزرای امور خارجه در شهر جده در غرب عربستان در حاشیه سواحل دریای سرخ شرکت کند.

علاوه بر عربستان، پنج کشور دیگر شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، امارات عربی متحده، کویت،‌ عمان، قطر) همچنین مصر، اردن، عراق، لبنان و ترکیه در این نشست شرکت می کنند.

این نشست برای آمریکا که قصد دارد ائتلاف جهانی علیه داعش تشکیل دهد، اهمیت ویژه ای دارد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد یک روز پس از سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به مواضع داعش در سوریه و گسترش حملات هوایی به عراق، کری قرار است به ویژه درباره همکاری نظامی در جده سخن بگوید.

این مقام آمریکايی اعلام کرد آمریکا که هم اکنون درباره همکاری نظامی مهم با کشورهای عربی خلیج فارس گفتگو می کند در نظر دارد پایگاه های خود را در منطقه تقویت کند و پروازهای نظارتی خود را افزایش دهد.

وزرای دفاع منطقه قرار است سپس در خصوص این پرونده با یکدیگر دیدار کنند.


آموزش نیروهای سوری در عربستان

یک مقام ارشد دولت اوباما به تلویزیون سی.ان.ان گفت: عربستان میزبان آموزش به نیروهای سوری ضدداعش خواهد بود. در نتیجه، بسیاری از آنها برای آموزش به آنجا خواهند رفت.

وی افزود: نیروهای میانه روی سوری توسط پرسنل آمریکایی در سوریه آموزش نخواهند دید. به نظر می رسد که ما آنها را در عربستان آموزش خواهیم داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: