آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 شهریور ماه 1393 = 13-09 2014

ایران اسلامی؛ منبع حکومتی: سونامی طلاق در راه

این روزها آمار طلاق به شکل نگران کننده‌ای در حال افزایش است و اگر همین طور پیش برویم باید منتظر پدیده‌ای به نام «سونامی طلاق» در کشور باشیم.

این روزها دادگاه‌های خانواده میزبان زوج‌های جوانی است گهگاه با جنجال و اکثراً به صورت توافقی خواستار طلاق هستند، کافی است یک ساعت در راهروی مجتمع قضایی خانواده قدم بزنید تا مردان و زنانی را ببینید که آمده‌اند تا هرچه زودتر اجازه حک شدن مهر «باطل شد» را روی عقدنامه هایشان بگیرند، مهری که به قول خودشان حکم رهایی از یک زندگی تلخ و سراسر کشمکش است.

متأسفانه زندگی بسیاری از زوج‌های جوان پیش از شناخت لازم از یکدیگر تشکیل می‌شود و همین موضوع آرمان‌های موردنظر زندگی را به چالش کشیده و زمینه را برای بروز اختلافات اساسی در زندگی فراهم می‌کند.

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، در سه ماهه نخست امسال 12 هزار و 442 مورد واقعه طلاق در کل کشور به ثبت رسیده که در این میان، تهران با 2 هزار و 192 مورد طلاق رکوردار این واقعه است.

در همین رابطه عباس برزگر وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور اظهار داشت: فقر و دخالت خانواده‌ها از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش طلاق در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: زوجین در ابتدای ازدواج با مشکلات زیادی روبرو هستند و در شرایطی که تورم و گرانی وجود دارد، اگر درآمد و شغل مناسبی نداشته باشند زمینه برای بروز اختلاف ایجاد می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: