آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 شهریور ماه 1393 = 13-09 2014

منبع نزدیک به رهبر: 5 خط‌ قرمز مذاکرات اتمی

سایت «ایران هسته‌ای» (باند سعید جلیلی) با انتشار پنج «خط قرمز» تیم مذاکره کننده هسته‌ای با گروه ۱+۵ نوشته چنانجه سفر روحانی به نیویورک منجر به حل اختلافات مهم نشود٬ پیشرفت مذاکرات «بسیار دشوار» خواهد بود.

به گزارش دیگربان، این سایت روز جمعه (۲۱ شهریور) در گزارشی از تدوین پنج «خط قرمز» از سوی دولت حسن روحانی برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای خبر داده است.

آن‌طور که «ایران هسته‌ای» نوشته براساس این دستور‌العمل تیم مذاکره کننده هسته‌ای حق ندارد تعطیلی هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای را در مذاکرات بپذیرد.

براساس این گزارش «پذیرش ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی سازی» و «عدم ورود به حوزه‌های نظامی و برنامه موشکی» دومین و سومین «خط قرمز» تعیین شده برای تیم مذاکره کننده است.

«حفظ ماهیت راکتور آب سنگین اراک» و «لغو کامل همه تحریم‌ها پس از توافق» از دیگر مرز‌هایی است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران نباید حق عبور از آن‌ها را به طرف‌های غربی بدهد.

انتشار این گزارش یک روز پس از دیدار تیم‌های ایران و نمایندگان سه کشور اروپایی در وین صورت گرفته است.

مذاکرات بعدی ایران و گروه ۱+۵ قرار است ۲۷ شهریور در نیویورک برگزار شود.

یک منبع آگاه به سایت «ایران هسته‌ای» گفته «اگر دیدار روحانی از نیویورک منجر به پیشرفتی اساسی در اختلافات مهم نشود، حرکت دادن مذاکرات به جلو پس از آن، بسیار دشوار خواهد بود.»

این منبع افزوده «در ۱۵ روز آینده شاهد تحولات مهمی خواهیم بود.»



امیر September 14, 2014 09:14 AM

با چی پس میخاهید توافق کنید که تحریمهارو بردارن! میگم تو توافق درخاست کنید که چند تا بمب اتمی حاضر و آماده هم بهتون بدن بعنوان اشانتیون که دیگه مشکلی نداشته باشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: