آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 شهریور ماه 1393 = 14-09 2014

سالانه 1800 ایرانی بر اثر حوادث شغلی جان می‌دهند

دبیر انجمن مدیریت محیط زیست در منطقه شمال کشور گفت: سالانه 2 میلیون و 300 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث شغلی و خطرات محیط کار جان می‌دهند که نزدیک به یک‌هزار و 800 نفر آن مربوط به ایران است.

به گزارش فارس از آمل، مجید علیزاده امشب در نخستین همایش منطقه‌ای ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) شمال کشور که به میزبانی این شهرستان برگزار شد، بیان داشت: این گردهمایی تخصصی با سه هدف بنیادی کار خود را دنبال می‌کند و در آن می‌خواهیم تا عملکرد سلامت، ایمنی و محیط زیست را تشریح کنیم.

وی ادامه داد: پیشگیری از بیماری‌های شغلی نخستین هدف برگزاری از این سمینار است و در بخش صنعت نیز تعداد زیادی از کارگران بر اثر مواجهه با خطرات شغلی از بین می‌روند.

علیزاده با اعلام اینکه باید جان دادن کارگران در اثر خطرات شغلی را پیگیری و از آن جلوگیری کرد، تصریح کرد: سالانه 2 میلیون و 300 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث شغلی و خطرات محیط کار جان می‌دهند که نزدیک به یکهزار و 800 نفر آن مربوط به کشور ایران است هرچند این اعداد و ارقام نسبت به کشورمان واقع‌بینانه نیست و عدد واقع‌بینانه در این زمینه بیشتر از آن است.

این کارشناس ایمنی و سلامت شغلی با اعلام اینکه در این همایش به دنبال پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی هستیم، گفت: با توجه به تمرکز دنیا بر بحث محیط زیست و تغییرات اقلیمی که همه شاهد آن هستیم، بالا رفتن درجه حرارت زمین یک نمونه از آن بوده و این مبحث یکی از نگرانی‌های حال حاضر دنیا است.

علیزاده افزود: طبیعتا حوزه HSE با تمرکز بر اهداف مختلف خود در دنیا و کشورمان ایران فعالیت داشته و امیدواریم این نشست با گردهمایی همه کارشناسان و مدیران در بخش‌های دولتی و خصوصی باعث شود تا همه دست در دست هم بتوانیم شرایط مطلوبی را فراهم کرده و در جامعه نیز درگیر حوادث زیست محیطی و مشکلات ناشی از کار نباشیم.

وی با اعلام اینکه طراحی این دوره آموزشی براساس استفاده از بخش دولت برای چالش‌های HSE منطقه و شمال کشور بوده است، اضافه کرد: در این امر از سازمان‌های مرتبط حضور داشته و از بخش خصوصی هم برای دستاوردهای جدید HSE استفاده شده تا در کنار آن با بهره از تجارب افراد کلیدی صاحب قلم در زمینه HSE بتوانیم گام‌های مفید و سازنده‌ای برداریم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: