آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 شهریور ماه 1393 = 14-09 2014

قطعی اینترنت در شیروان و سرگردانی کاربران

اینترنت برخی مناطق شیروان، از مدتی پیش، بدون اطلاع قبلی به شهروندان قطع می شود که پس از تماس شهروندان برای رفع مشکل به 2020، این ارتباط بعد از قطعی چندساعته برقرار می شود.

به گزارش ایرنا، شماری از شهروندان شیروانی با گلایه مندی از این وضعیت ارائه خدمات اینترنت مخابرات، می گویند: ارتباط اینترنت آنان از ساعت 9.5 صبح روز چهارشنبه تا ساعت 12 روز پنجشنبه هفته گذشته قطع بوده است.

یکی از ساکنان محله بلوار فجر شیروان می گوید: پس از تماس های مکرر یکی از کارشناسان مخابرات به من گفت که مشکل از تلفن شماست و سیم های در حیاط خود را کنترل کنید.

'زهرا عوض زاده' اظهار کرد: پس از این مراحل بازهم با 2020 تماس گرفتم که این بار خانم دیگری اطلاع داد امروز اینترنت آن محله قطع است و معلوم نیست تا کی ادامه پیدا کند.

یکی دیگر از شهروندان گفت: ما سه ماه است که مشترک اینترنت مخابرات شده ایم که قطعی زیادی دارد و وقتی مورد را به 2020 گزارش دادم اول گفتند باید یک خط دیگر بکشید ، بعد گفتند که نویزگیر وصل کنید، وقتی گفتم نویزگیر داریم، گفتند آنرا قطع کرده و خط را مستقیم به مودم وصل کنید!

'سینا قلیزاده' با ابراز نارضایی از این وضعیت اظهار کرد: من به دلیل ضعف آنتن دهی قادر به استفاده از خدمات رایتل و مبین نت نیستم و مجبورم که از اینترنت مخابرات استفاده کنم.

وی افزود: مخابرات از زمانی که تبلیغات خود برای گسترش شبکه اینترنت پرسرعت 2020 را شروع کرد، کیفیت کار را رها کرده و اکنون همین بلا دارد به سر وایمکس 'مبین نت' هم می آید.

کارمند یکی از ادارات می گوید: من هم مدتی است از اینترنت مخابرات استفاده می کنم که پیش تر سرعتی خوب و خدمات رایگان شبانه داشت ولی از چند ماه قبل وضعیت خراب شده و صدای مشترکان را درآورده است.

'علی رازقی' گفت: مخابراتی ها وقتی خط اینترنت را برایم برقرار کردند گفتند که ساعت 1 وصل میشود، اما وقتی چک کردم دیدم و اینترنت ندارم زنگ زدم و گزارش دادم گفتند که وصله و من ماندم چه کنم و دست آخر گفتند شاید قطعی از کابل های جلو حیاط باشد.

وی افزود: رایگان کردن اینترنت شبانه و به اصطلاح نصف قیمت گذاشتن ساعات ترافیک کاری کرد که مخابرات دیگه نتواند سرویس خوبی به مشترکان بدهد.

یک عضو شورای اسلامی شهر شیروان نیز از ضعف اطلاع رسانی مخابرات برای قطع اینترنت در این شهر انتقاد کرد و گفت: قطعی های مکرر و ناگهانی اینترنت در شیروان مشکل ساز شده است.

'اسماعیل حسین پور' در گفت و گو با ایرنا با انتقاد از قطع اینترنت پرسرعت، بدون اطلاع مشترکان، اظهار کرد: امروز بسیاری از امور روزمره مردم وابسته به اینترنت شده ولی مخابرات به رغم خدمات مطلوبی که ارائه می دهد متأسفانه بدون اطلاع مشترکان اقدام به قطع اینترنت می کند که سبب سردرگمی کاربران و اختلال در امور روزمره آنان می شود.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شیروان، حرمت نهادن به مردم را یک اصل انکارناپذیر خواند و گفت: شایسته نیست مخابرات، مشترکان دومین شهر بزرگ استان را به خاطر ضعف اطلاع رسانی، ساعت ها سرگردان کند.

حسین پور افزود: مسوولان مربوط باید برای مشترکان خود حرمت قائل شوند و قبل از بروز اختلال در اینترنت، اطلاع رسانی لازم و شفافی صورت دهند که مشترکان از چه زمانی و تا چه مدت از خدمات اینترنتی محروم هستند.

عضو گروه مشاوران استاندار در امور شهری و شوراها با تأکید بر ضرورت کسب رضایت مشترکان گفت: بسیاری از کاربران اینترنت با ابراز نارضایی نسبت به چنین شیوه های نامطلوب در خدمات دهی، خواستار تغییر رویکرد مخابرات در قبال مشترکان هستند و انتظار می رود با درایت مسوولان در آینده کمتر شاهد این آشفتگی در عرصه اطلاع رسانی و خدمات دهی باشیم.

رییس اداره مخابرات شیروان با بیان اینکه هر گونه مصاحبه با خبرنگاران فقط باید از طریق مدیرعامل شرکت مخابرات استان صورت گیرد از ارائه هرگونه توضیحی و یا توجهیی در این خصوص خودداری کرد.

'محمودرضا امینی' در پاسخ تماس تلفنی خبرنگار ایرنا گفت: بنده در شیروان نیستم و اطلاعی هم از موضوع ندارم و بهتر است مطلب را از استان پیگیری کنید.

اما یکی از دست اندرکاران روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان شمالی منکر هیچگونه قطعی اینترنت در شیروان در چند روز اخیر شده و می گوید: مشکلی در این بخش نداشته ایم.

وی اظهار کرد: تنها یک مورد قطعی اینترنت در پنجشنبه 20 شهریور ساعت 12 نیمه شب تا 1 صبح جمعه از سوی تهران به دلیل انجام اقدامات زیرساختی، آن هم با اطلاع رسانی قبلی صورت گرفته که در نیمه شب بوده تا مشترکان چندان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده هیچ قطعی گزارش نشده و اگر هم قطع و وصلی انجام شده شاید مربوط به مشکل خطوط مشترکان بوده است.

براساس آمارهای موجود، استان خراسان شمالی با 867 هزار و 727 نفر جمعیت از ضریب نفوذ 27.55 درصدی اینترنت برخوردار است و 239 هزار و 101 کاربر و 149 هزار و 468 اشتراک اینترنتی دارد.

جدیدترین آمارها از استفاده کاربران ایرانی از اینترنت نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 49.13 درصد رسیده و اتصال به شبکه اینترنت از طریق فناوری ای دی اس ال بیشترین سهم را در میان سایر اتصالات به خود اختصاص داده است.

بر اساس همین گزارش ها استان مازندران با ضریب نفوذ 86.77 درصد، بیشترین کاربران اینترنت در ایران را دارد و پس از آن تهران با ضریب نفوذ 68.04 قرار دارد و استان های اصفهان، خوزستان و سمنان در رده های بعدی هستند.

استان خراسان شمالی با ضریب نفوذ 27.55 درصد، آخرین رتبه کشور را در این شاخص دارد.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: