آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 شهریور ماه 1393 = 14-09 2014

مدیران گوگل از مردم ورامین عذرخواهی کنند

خیابان "شهید ندا آقاسلطان" در ورامین!

بر اساس گزارش رسانه برون مرزی آلمان، دویچه وله، سایت مکان‌یاب "گوگل‌مپ" (GoogleMaps)، وابسته به شرکت گوگل، اخیرا خیابانی در شهر ورامین را به نام "ندا آقاسلطان" ثبت کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سایت مکان‌یاب "گوگل‌مپ" (GoogleMaps)، وابسته به شرکت گوگل، اخیرا خیابانی در شهر ورامین را به نام "ندا آقاسلطان" ثبت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه برون مرزی آلمان "دویچه وله" (DW)، چگونگی راه یافتن این نام به گوگل‌ روشن نیست، اما این اقدام شرکت گوگل، واکنش تند یک خبرگزاری محافظه‌کار و امام‌جمعه ورامین را برانگیخته است.

بر پایه این گزارش، نام‌گذاری خیابانی به نام "شهید ندا آقاسلطان" در شهر ورامین در سایت مکان‌یاب گوگل (گوگل‌مپ) را خبرگزاری اصول‌گرای مهر گزارش کرده است. این خیابان در منطقه شمال ورامین واقع شده و اکثر خیابان‌های این محدوده نام "شهید" دارند.

وب سایت دویچه وله افزود: «خبرگزاری مهر روز شنبه (۲۲ شهریور) نوشت: طی روزهای گذشته سایت گوگل در اقدامی عجیب و تأمل‌برانگیز یکی از خیابان‌های ورامین که به نام شهدای انقلاب اسلامی نامگذاری شده را تغییر داده و به نام ندا آقاسلطان نامگذاری کرده که این موضوع موجب نارضایتی و ناراحتی مردم دیار ۱۵ خرداد شده است.»

رسانه برون مرزی آلمان نوشت: «حجت‌الاسلام محمودی امام‌جمعه ورامین گفته است: تحریف ناشیانه نقشه ورامین توسط گوگل نشان داد که فتنه‌گران و حامیان آن هنوز از مردم ورامین عصبانی هستند و تلاش دارند تا حماسه مردم این دیار در سال ۸۸ را کمرنگ کنند.»

بر همین اساس، امام‌جمعه ورامین اقدام گوگل را "بر خلاف مصالح ملی کشور" دانسته که به گفته او "باید توسط نهادهای مسئول امنیتی و اجرایی پیگیری شود و هر چه سریعتر نقشه ورامین اصلاح و مدیران گوگل از مردم ورامین به علت این توهین عذرخواهی کنند".



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: