آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 شهریور ماه 1393 = 14-09 2014

پیامدهای بحران اقتصادی و هشدار مقام حکومتی

دیگربان: علی آقامحمدی٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وضعیت وخیم اقتصادی ایران نسبت به افزایش جمعیت بیکاران تحصیل‌کرده در سال‌های آینده هشدار داد.

آقامحمدی روز یکشنبه (۲۳ شهریور) در کارگاه آموزشی «اقتصاد مقاومتی» درباره تهدید‌های داخلی و خارجی و نتایج تداوم مشکلات ساختاری موجود در اقتصاد ایران سخن گفته است.

وی «افزایش هزینه مبادله در اقتصاد»، «رشد اندک بهره‌وری، رونق فعالیت‌های غیرمولد رانتی و غیررسمی» و «تخریب محیط زیست» را سه نتیجه تداوم این مشکلات در کشور نام برده است.

آقامحمدی گفته با تداوم مشکلات «رقابت‌پذیری اقتصاد ملی» و «رشد اقتصادی» پائین آمده و «شاخص‌های توزیع درآمد و فقر» نامناسب شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود «اقتصاد به شدت دولتی» و «شکل‌گیری ساختارهای رانتی و غیررانتی» را از نتایج وابستگی اقتصاد به نفت دانسته است.

وی «تشدید نابرابری‌ها»، «ایجاد رفاه بالا‌تر از سطح تلاش»، «ظرفیت پایین رشد اقتصادی و کاهش بهره‌وری» و «بیماری هلندی» را از دیگر عوارض این وابستگی اعلام کرده است.

آقامحمدی در بخش دیگری از سخنان خود «اقتصاد و اشتغال را از جمله تهدیدات بزرگ» برشمرده و گفته «ظرف چند سال آینده بیکاران کشور را عمدتا نسل تحصیلکرده جامعه تشکیل می‌دهند.»

وضعیت اقتصادی ایران سال‌هاست بر اثر تحریم‌های بین‌المللی٬ ناکارآمدی‌ها٬ وابستگی به نفت و دولتی بودن اقتصاد وخیم گزارش می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: