آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 شهریور ماه 1393 = 14-09 2014

مردم دنیا ماهیت شما اسلامگرایان را شناختند

نایب رئیس فراکسیون گردشگری می گوید «دنیا از ما شناخت درستی ندارد» و افزود: برخی در دنیا فکر می کند ما در ایران همدیگر را می کشیم یا افراد را در خیابان به خاطر حجاب می‌گیرند و کتک می‌زنند.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه مجلس ـ نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی معتقد است مردم دنیا شناخت درستی از ایران ندارند و هنوز نتوانسته ایم درباره جذابیت های گردشگری کشور اطلاع رسانی درستی در سطح دنیا داشته باشیم.

«ابوذر ندیمی»، نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN با اشاره به نشست چند هفته پیش محیط زست و توسعه آسیایی گفت: «برخی از مسئولانی که از مالزی و کره به ایران آمده بودند می گفتند پیش از ورود به ایران تصور می‌کردند ایران درخت ندارد. آنها فکر نمی کردند ایران داری چنین طبیعت و محیط زیستی باشد.»

این نماینده مجلس اظهاراتش را این چنین ادامه داد: «این افراد که مقامات عالی رتبه هستند و نسبت به افراد معمولی اطلاعاتشان بیشتر است، حتی درباره محیط زیست ایران اطلاعات لازم را نداشتند. این موضوع نشانگر دو نکته است، اول این که ما هنوز نتوانسته ایم درباره جذابیت های گردشگری کشورمان اطلاع رسانی کافی انجام دهیم. موضوع دوم هم البته مربوط به طرف مقابل است که یا رقبتی به دریافت اطلاعات درباره ایران ندارد یا در مقابل اطلاع رسانی‌ها مانع ایجاد می‌کند.»

ندیمی صحبت‌هایش را چنین ادامه داد که «دنیا از ما شناخت درستی ندارد» و افزود: «برخی در دنیا فکر می کند ما در ایران همدیگر را می‌کشیم یا افراد را در خیابان به خاطر حجاب می گیرند و کتک می‌زنند.»

او نبود اطلاع رسانی درباره ایران در عرصه های بین المللی را دلیل عمده این تصورات درباره ایران دانست و گفت: «ما در عرصه تبلیغات و ارائه ضعیف هستیم. ما حتی در داخل کشور اطلاع رسانی خوبی درباره جذابیت های گردشگری کشورمان نداریم. معلوم است که در چنین شرایطی باید با دنیا حرف بزنیم، نظراتشان را بشنویم و نظراتمان را بگوییم و در صحنه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی و خبری ظاهر شویم. این موضوع به نفع کشورماست.»

ندیمی با تاکید بر این که «ما اصل مذاکره را مثبت می دانیم»، ادامه داد: «مذاکرات ایران با کشورهای دیگر همچون مذاکرات اتمی به غیر از نتایج سیاسی، نتایج دیگری هم دارد. همین که به ژنو یا شهرهای دیگر جهان می رویم و در کانون اخبار قرار می گیریم نتیجه های خوبی دارد، حداقل دنیا می‌فهمد ما اهل مذاکره و گفتگو هستیم. از خروجی این جلسات به غیر از نتایج مستقیم نتایج دیگری هم خارج می‌شود. افراد به شناخت ایران علاقمند می‌شوند.»

موسس فراکسیون گردشگری مجلس ضمن تاکید بر این که «فکر نکنید همه جهانیان ایران را می شناسند»، گفت: این تصور اشتباهی است که در بین مردم ما جا افتاده است. آموزش در ایران اینطور است که اطلاعات اضافه درباره کشورهای مختلف زیاد به مردم منطق می‌شود. مثلاً خیلی‌ها در کشور ما می‌دانند ارتفاع قله اورست چقدر است و این قله در کدام کشور است، اما در دنیا اینطور نیست. اینقدر بر آموزش‌های غیر ضروری تاکید نمی‌شود.»

او در ادامه به یکی از سفرهایش به انگلستان اشاره کرد و گفت: «در این سفر یکی از کارمندان سازمان استاندارد انگلیس فکر می‌کرد ایران همان عراق است، یعنی حتی تصور درستی از کلمه ایران و عراق نداشت. حالا با چنین وضعیتی چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم مردم دنیا درباره تاریخ، تمدن و حکومت ایران اطلاعات کافی داشته باشند. این واقعیت دنیاست.»

ندیمی معتقد است که «ما متاسفانه با مدل خودمان دنیا را ارزیابی می‌کنیم» و گفت: «اما باید بدانیم مدل ما مدل دنیا نیست. آنها این چنین غرق آموزش ها و اطلاعات های اظافه نیستند. اینقدر اخبار نگاه نمی کنند. اینطور نیست که بنشینند و اخبار همه کشورها را پیگیری کنند. در این چندین سالی که کار کرده‌ام به بیش از 60 کشور مسافرت کرده‌ام و می‌دانم مردم دنیا واقعاً تصویر و تصور درستی از ایران ندارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: