آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 شهریور ماه 1393 = 14-09 2014

انتخابات پارلمانی سوئد؛ آخرین نظرسنجی

انتخابات پارلمانی سوئد بامداد امروز یکشنبه در حالی آغاز شد که پیروزی سوسیال دموکرات ها در این انتخابات قطعی به نظر می رسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، دفاتر رای گیری ساعت هشت بامداد به وقت محلی کار خود را آغاز کردند و تا ساعت 20 به کار خود ادامه خواهند داد.

یک موسسه نظرسنجی قرار است نخستین پیش بینی ها از نتیجه انتخابات را چهار ساعت پیش از پایان کار رای گیری منتشر کند.

بر اساس پیش بینی موسسه های نظرسنجی، فردریک راینفلدت نخست وزیر سوئد از حزب میانه رو- راست میانه از استفان لافون از حزب سوسیال دموکرات شکست خواهد خورد.

هر چند راینفلدت در هشت سال نخست وزیری خود در سوئد کارنامه اقتصادی خوبی از خود به جا گذاشته است اما اصلاحاتی که در این کشور با تمایلات لیبرال به اجرا در آورد همین طور افزایش نابرابری های اجتماعی سبب دلسردی رای دهندگان به ویژه جوانان شده است.

پیش بینی می شود دموکرات های سوئد یا همان راست های افراطی این کشور که چهار سال پیش ورود تاریخی خود را به پارلمان سوئد رقم زدند به عنوان سومین حزب وارد پارلمان خواهند شد.

انتخابات پارلمانی سوئد در صورت پیروزی سوسیال دموکرات ها آغازگر فرایند طولانی مدت مذاکرات برای تشکیل دولتی ائتلافی با حضور سوسیال دموکرات ها و دو تشکل دیگر یعنی سبزها و حزب چپ خواهد بود.

البته حزب سبزها و چپ های سوئد آشکارا اعلام نکرده اند آیا خواهان دریافت پست های وزارتخانه ای هستند یا خیر.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: