آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 شهریور ماه 1393 = 16-09 2014

مذاکرات اتمی؛ هشدار جدی آمریکا و توصیه رفسنجانی

نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای هشدار داد که بدون کاهش چشم‌گیر توان غنی‌سازی رژیم ایران، توافقی حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که در صورتی که توان غنی‌سازی رژیم ایران به میزانی چشم‌گیر کاهش پیدا نکند، امکان حصول توافق وجود ندارد.

به نوشته پایگاه خبری «المانیتور»، شرمن که نمایندگی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را بر عهده دارد، این اظهارات را هفته گذشته در جریان نشستی با حضور 200 تن از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مطرح کرده است.


ادامه نگرانی آژانس انرژی اتمی

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در اجلاس شورای حکام آژانس در وین از رژیم ایران خواست به نگرانیها در مورد تحقیقات مربوط به آزمایشات اتمی پاسخ دهد.

وی گفت: برای حل و فصل تمامی موضوعات مهم گذشته و حال، بسیار مهم است که رژیم ایران تمامی اقدامات توافق شده از جمله اجازه بازدید از سایت پارچین را اجرا کند.


توصیه رفسنجانی

سایت حکومتی مشرق: اكبر هاشمي رفسنجاني عصر يكشنبه در جمع ائتلاف اصلاح طلبان خراسان در تالار آيينه حرم رضوي گفت: تبليغات منفي عليه ما در خارج زياد است. براي حل مشكلات كشور باید با دنيا همكاري كنيم. ما بايد درهاي بسته را باز كنيم.

رفسنجانی گفته: دولت در سياست خارجي به دنبال راهكار است و براي حل مشكلات كشور نياز است تا با دنيا همكاري كنيم. ما بيشتر از ديگران از اين موضوع سود مي بريم.

به عقیده ناظران، منظور رفسنجانی از بازکردن درهای بسته به احتمال قوی گشودن درب تاسیسات هسته ای برای بازرسی های سرزده است که همان پذیرش پروتکل الحاقی مورد درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

پیش تر احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته بود: صحبت‌های آقای هاشمی در مورد فراهم آوردن زمینه برای تصویب پروتکل الحاقی در دیدار با وزیر امور خارجه فنلاند منفعلانه است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: